در حال خواندن
اپراتور برتر تلفن همراه مهر ماه مشخص شد
0

با توجه به پایان مهلت اعلام نتایج ارزیابی اپراتورهای تلفن همراه در کشور وزیر ارتباطات به زودی نتایج اولین ماه ارزیابی کیفیت اپراتورها را اعلام خواهد کرد.
نود آی سی تی – یک مقام آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: نتایج ارزیابی سازمان تنظیم مقررات به اتمام رسیده و طی گزارشی اپراتور برتر ماه مهر به وزیر ارتباطات معرفی شده است.
وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده، وزیر ICT احتمالا فردا از طریق رسانه های گروهی نتایج اولین ماه ارزیابی و جزییات انتخاب اپراتور برتر مهر ماه را اعلام خواهد کرد.
 
تاخیر در ارزیابی ماهانه اپراتورهای تلفن همراه
ارزیابی کیفیت سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعاتی قرار بود توسط رگولاتوری به شکل ماهانه دنبال و نتیجه اولین ارزیابی‌ها تا پایان مهر ماه اعلام شود، عملا در ایستگاه اول دچار اختلال شد و اکنون مشترک مورد نظر در دسترس نیست.
به گزارش تسنیم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امسال دو هفته بعد از برگزاری سومین جشنواره ملی فاوا که توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اقدام به معرفی اپراتور برتر کشور کرد.
ارزیابی که ظاهرا براساس هفت معیار مدیریت و رهبری، منابع انسانی، نتایج کلیدی عملکرد، فرایندهای سازمانی، نتایج مشتری، نتایج جامعه و منابع و مشارکت صورت گرفته بود. به نحوی که تاکنون نیز ابهاماتش برطرف نشده است و عده‌ای دلیل این کار را اختلافات مالی میان رگولاتوری و شرکت ارتباطات سیار ایران عنوان کردند؛ نتیجتا اپراتوری به عنوان برتر معرفی شد که رگولاتوری حاضر به معرفی آن در جشنواره فاوا نشد.
بعد از چنین اقدامی که هجمه‌های بسیاری چه از سوی رسانه‌ها و چه از سمت مسوولان ارتباطی و مخصوصا اپراتورهایی که شرایط این ارزیابی را عادلانه نمی‌دانستند به همراه داشت،  سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که این ارزیابی‌ها از این پس به شکل دوره‌ای انجام خواهد شد.
رییس پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو ماه پیش اعلام کرد که ارزیابی کیفیت سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات از سوی رگولاتوری به صورت ماهانه و به منظور نظارت بهینه بر سرویس‌دهی اپراتورها، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت سرویس‌دهی و پاسخگویی به موقع و شفاف به شکایات مردم در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات انجام می‌شود.
این رویکرد که دقیقا با آغاز به کار دولت یازدهم اتخاذ شد، هیچ دلیلی جز تأکیدات مکرر وزیر ارتباطات مبنی بر ارتقای کیفیت خدمات ارتباطی در کشور را به دنبال نداشت چرا که تا پیش از آن، این سازمان هیچ سخنی از ارزیابی ماهانه به میان نیاورده و همچنان ملاکش ارزیابی‌های سالانه بود، به گونه‌ای که رییس وقت این سازمان در اطلاعیه‌ای که اپراتور دوم را برتر معرفی کرده بود، گفت: به منظور حمایت از کاربران و اپراتورها و توسعه کیفی و کمی خدمات از طریق ایجاد فضای رقابتی سالم، ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورها به صورت سالانه، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی انجام می‌شود.
دغدغه شایسته وزیر ارتباطات برای سامان دادن به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به گونه‌ای است که دقیقا هم‌زمان با ورودش به وزارت ارتباطات یک تنه جلوی برخی افزایش قیمت‌ها که اجحاف در حق مردم بود را گرفت و دستور ارزیابی کیفی خدمات اپراتورها و بخش‌های فعال در این حوزه را صادر کرد و از آنجا بود که قرار شد معیار ارزیابی‌ها ماهانه شود و در پایان هر ماه اپراتورهای برتر ارتباطی مشخص شوند.
بر این اساس، رییس سابق رگولاتوری با اشاره به اینکه ارزیابی ماهانه به منظور نظارت بهینه بر سرویس‌دهی اپراتورها، ایجاد رقابت و افزایش کیفیت سرویس‌دهی و پاسخگویی به موقع و شفاف به شکایات مردم در حوزه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد، گفت: نتایج اولین دوره ارزیابی در پایان مهر ماه اعلام می‌شود و تا آن زمان اپراتورها فرصت دارند کیفیت سرویس‌های خود را ارتقاء دهند.
حال ماه مهر به پایان رسید اما نتیجه ارزیابی های اولیه اپراتورها اعلام نشده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر