در حال خواندن
اپراتورهای اینترنتی باید خسارت کاربران را جبران کنند
0

مرداد ماه امسال رگولاتوری اعلام کرد که در راستای رسیدگی به اعتراض‌ها و شکایت‌ها در زمینه خدمات اینترنت، دفاع از حقوق کاربران و ساماندهی وضعیت اینترنت، به تمامی اپراتورهای ارتباطی و ارایه دهندگان خدمات فناوری اطلاعات دو هفته مهلت می‌دهد تا قراردادهای خود را در چارچوب موافقت‌نامه سطح خدمات یا سطح دسترسی (SLA) تنظیم کنند.
نود آی سی تی – محمود خسروی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره بستن قرارداد SLA با مشتریان این شرکت گفت: SLA درواقع توافقی دو طرفه است که البته بعد از انجام بهینه‌سازی شبکه موجود و توسعه و دیگر فعالیت‌ها، این توافقنامه‌ها را به‌صورت کامل‌تری ارایه خواهیم کرد.
وی افزود: در تلاشیم توسعه بزرگی را در شبکه ایجاد کنیم تا نیاز هر اپراتور را در هر جا و با هر سطح خدمتی که می‌خواهد برطرف کنیم و این هدف مهمی است تا با این کار هزینه‌های سربار کاهش یابد و روند حرکت در جهت کاهش قیمت پهنای باند شود.
اما معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص گفت: پس از ابلاغ مصوبه ۹۰ از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات شرح مصوبه به اپراتورهای فعال در حوزه سرویس‌های فناوری اطلاعات برای اجرا ابلاغ شد و با اجرایی شدن SLA در کشور زنجیره عرضه خدمات مطلوب و با کیفیت به مصرف کننده نهایی تکمیل شد.
حسن رضوانی افزود: با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران نیز مصوبه مذکور را اواسط سال ۹۰ اجرایی کردند و ملزم به انعقاد قرارداد سطح سرویس SLA با یکدیگر و کاربران در قالب مصوبه مذکور شدند.
وی در ادامه تاکید کرد که کلیه اپراتورها ملزم به جبران خسارت به مشترکان خود می‌شوند و در صورتی که این مشکل به واسطه سرویس دریافتی خود از اپراتور بالادستی ایجاد شده باشد، می‌تواند از طریق همین سرویس مبادله و همچنین به دریافت خسارت خود از این اپراتورها اقدام کنند و در صورت بروز مشکل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شکایت کنند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر