در حال خواندن
اولین مجوز ایجاد نسل چهارم در ایران صادر شد
0

به گفته مدیرعامل مبین‌نت، مجوز راه‌اندازی آزمایشی نسل چهارم در تهران با چهار سایت و به شکلی محدود به این شرکت داده شده است.
نود آی سی تی – ناصر حسین اصفهانی با اشاره به اینکه برنامه خاص و ویژه‌ای به دلیل مدت زمان کوتاه با تلکام برای نوزدهمین الکامپ نداشته‌ایم، درباره مجوز این اپراتور برای راه اندازی اولین شبکه LTE در کشور گفت: مجوز راه‌اندازی آزمایشی نسل چهارم در تهران و به شکلی محدود به مبین‌نت داده شده است.
وی ادامه داد: برای بقای خود نیازمند آن بودیم تا راهی به سمت نسل چهارم را بگشاییم زیرا تکنولوژی وایمکس رو به اتمام است و بر این اساس هماهنگی و رایزنی‌هایی را با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی داشتیم.
او همچنین با اشاره به اینکه در این مجوز تنها اجازه راه‌اندازی چهار سایت را داریم، گفت: این اولین پروژه نسل چهارم ارتباطات به شمار می‌رود که به شکل رسمی قرار است انجام شود.
وی افزود: اکنون در مرحله تأمین تجهیزات هستیم و امیدواریم تا انتهای سال بتوانیم پایلوت این شبکه را انجام دهیم.
مدیرعامل مبین‌نت با اشاره به اینکه در این شبکه می‌خواهیم تنها دیتا را تست کنیم و به دنبال صوت نیستیم، گفت: در دنیا استقبال چندانی از صوت نیست و ما هم نمی‌خواهیم وارد فضای رقابتی با اپراتورها شویم زیرا در این صورت با چالش‌های بسیاری روبرو خواهیم شد.
اصفهانی با بیان اینکه رگولاتوری هم درصدد است تا با انجام پایلوت ما، تجربه‌ای از این حوزه کسب کند، افزود: حاکمیت بعد از این تجربه، درصدد است تا مجوز LTE را به اپراتورها بدهد و از این جهت امیدواریم که سال آینده ما هم بتوانیم همگام با سایر اپراتورها، مجوز بگیریم.
وی با بیان اینکه ما ۵۷۰ هزار مشترک داریم و ۱۲۲ شهر را پوشش کامل می‌دهیم، درباره نارضایتی برخی کاربران از خدمات این اپراتور بیان کرد: برخی سایت‌ها به دلیل حجم بالای مشترکان، جوابگوی نیازها نیست و در یک سال گذشته هم توسعه شبکه را طبق برنامه نتوانستیم پیش بریم اما برای شبکه انتقال تهران در حال کار هستیم و امیدواریم در ماه‌های آتی بخشی از مشکلات حل شود.
او گفت: در بخش ارتباط با مشترکان هم در نظر داریم تا در ابتدای زمستان، CRM جدید خود را راه‌اندازی کنیم، تا قبل از پایان سال، بهبود چشم‌گیری در این بخش حاصل شود.
در ادامه این نشست هم، قائم مقام مدیرعامل این شرکت درباره طرحی که قرار بود برای پوشش مناطق مسکن مهر توسط این اپراتور انجام شود که گویا اتفاق نیافتاده، گفت: با چند شرکت صحبت کرده بودیم تا بحث را به شکل پیمانکاری پیش بریم اما مشکل در خرید تجهیزات و نهایتا نصب آن‌ها موجب شد که کار پیش نرود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر