در حال خواندن
انتشار بدافزار جدید اندروید از طریق شبکه‌های تبلیغاتی
0

کدهای معیوبی در کیت توسعه نرم افزاری شبکه تبلیغاتی اندروید شناسایی شده است که امکان گنجاندن بدافزارهای مخرب را در قالب آگهی‌های مختلف فراهم می‌آورد.
به گزارش فارس به نقل از اینفورمیشن ویک،به تازگی حملات جدیدی از طریق شبکه‌های تبلیغاتی به سیستم عامل اندروید گوگل صورت گرفته است.
در این حملات تلاش می‌شود تا بدافزارهای خطرناک در قالب آگهی‌های تبلیغاتی وارد گوشی‌ها و تبلت های کاربران شود.
محققان می‌گویند کدهای معیوبی را در کیت توسعه نرم افزاری شبکه تبلیغاتی اندروید شناسایی کرده‌اند که امکان گنجاندن بدافزارهای مخرب را در قالب آگهی‌های مختلف فراهم می‌آورد.
این بدافزار به مهاجمان امکان می‌دهد تا انبوهی از پیامک‌ها را بدون آگاهی و رضایت کاربران ارسال و دریافت کنند. معمولا از این قابلیت برای ثبت نام در سرویس‌های دریافت پیامک پولی استفاده شده و هزینه‌ای سنگین به کاربران تحمیل می‌شود.
گوشی‌ها و تبلت‌های آلوده شده به این بدافزار یک شبکه بوت نت را به وجود می‌آورند که از آنها برای حمله به دیگر گوشی‌ها و تبلت‌ها سوءاستفاده می‌شود. این اولین بار است که حمله به سیستم عامل اندروید از این طریق صورت می‌گیرد.
تا به حال برای این کار از ارسال پیام‌های الوده و هدایت کننده به سایت‌های مشکوک و همین طور عرضه برنامه‌های آلوده استفاده می‌شد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر