در حال خواندن
امکان فعالیت اپراتورها در نسل چهارم فراهم شد
0

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از ایجاد زیرساخت‌های فنی برای فعالیت اپراتورهای مخابراتی و ارتباطی در نسل چهارم خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت شبکه IP/MPLS به۴۷۰ گیگابیت بر ثانیه رسیده که امکان سرویس دهی اپراتورها در این نسل را تسهیل می کند.
نود آی سی تی – محمود خسروی با بیان این مطلب گفت: در صورتی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتورهای ارتباطی و مخابراتی کشور اجازه فعالیت در نسل چهارم را بدهد، زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شده است.
وی با اشاره ایجاد تکنولوژی‌های جدید در شبکه زیر ساخت کشور ادامه داد: برای سرویس دهی اپراتورها در این شبکه ظرفیت خوبی ایجاد شده که در شرایط فعلی این ظرفیت برای اپراتور‌ها قابل دسترس است.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بیان کرد: هم اکنون حدود ۸۰تا ۹۰ درصد  شبکه IP/MPLS  در ۵۵ نقطه کشور خالی است.
خسروی با اشاره به اینکه اپراتور برای سرویس دهی در این نسل باید تجهیزات خود را به روز کنند، اعلام کرد: امکان فعالیت آنها در شرایط حاضر از لحاظ فنی نیزآماده است.
شبکه‌های  “نسل چهارم” با افزایش سرعت ۱۰ برابری نسبت به شبکه‌های فعلی می تواند اطلاعات را انتقال دهد.
در کشور ما شبکه‌های تلفن همراه بر پایه نسل ۲ و ۲.۵ جی اس ام است که با ارتقای تکنولوژی قادر به پشتیبانی از خدمات نسل ۲.۷۵ موسوم به EDGE نیز هستند.
این درحالی است که اپراتور سوم ( رایتل) بر اساس پروانه فعالیت خود  باید در نسل سوم فعالیت کند، بر همین  اساس سازمان تنظیم مقررات اعلام کرده است که تا پایان دوره حفاظت اپراتور سوم هیچ اپراتوری نمی‌تواند حتی به صورت آزمایشی خدمات نسل سوم و چهارم موبایل را ارایه کند.
هم اکنون فناوری نسل چهارم که امکان استفاده از اینترنت را در هر مکانی با سرعت بسیار بالا و از طریق گوشی‌های موبایل ممکن می سازد در کشورهای مختلف جهان راه‌اندازی شده که به اعتقاد کارشناسان می‌تواند فرصت‌های بزرگ و فضای وسیعی را برای رشد اقتصاد دیجیتالی کشورها ایجاد کنند.
منبع:‌موبنا

جناب مهندس لطف کنید راه‌کاری پیدا کنید تا محدودیت سرعت اینترنت لغو شود تا شاید از این طریق کم‌فروشی و کندی سرعت اینترنت برطرف شود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر