در حال خواندن
امسال بازار تلفن همراه کشور اشباع می‌شود
0

بیزینس مانیتور با اشاره به این که بازار تلفن همراه ایران به آستانه ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد رسیده پیش بینی کرد این بخش با رشد ۸ درصدی در سال جاری میلادی مواجه شود.
نود آی سی تی – موسسه بین االمللی بیزینس مانیتور، اعلام کرد ایران به ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی ارتباطات مخابراتی دست یافته است و بازار تلفن همراه در ایران در اوایل سال جاری میلادی به آستانه ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی رسیده است.
بیزینس مانیتور در جدیدترین گزارش خود از وضعیت ارتباطات مخابراتی ایران آورده است: «بازار تلفن همراه ایران، که بزرگترین بخش صنعت مخابرات این کشور به شمار می رود، رشد آهسته تری را در سال ۲۰۱۱ نسبت به سال های قبل از آن شاهد بوده است که حاکی از بلوغ و اشباع بازار است و در پایان سال به آستانه ۱۰۰ درصد ضریب نفوذ رسیده است.»
بر اساس این گزارش، شرکت ریسرچ اند مارکت نیز اعلام کرد، رشد و بلوغ بازار تلفن همراه ایران، موسسه بیزینس مانیتور را ناگزیر از تجدید نظر در پیش بینی‌های سه ماهه گذشته خود نموده است.
این گزارش خاطر نشان می سازد که با توجه به نزدیک شدن شهرهای اصلی به مرز اشباع، حرکت بازار تلفن همراه ایران ناگزیر آهسته تر خواهد شد و رشد صنعت موبایل ایران از این پس بیشتر به سمت مناطق روستایی که دسترسی به آنها مشکل تر و در آمد مردم در آنها کمتر است، متمایل خواهد شد.
بیزینس مانیتور با برآورد رشد ۸ درصدی در سال ۲۰۱۲ برای بخش تلفن همراه ایران، پیش بینی کرده که تا پایان سال جاری میلادی تعداد مشترکان تلفن همراه در ایران به ۸۰.۸۵ میلیون مشترک برسد. این موسسه همچنین پیش بینی کرده که ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران در اوایل سال جاری میلادی به ۱۰۰ درصد برسد.
با این حال نباید فراموش کرد که بخش عمده ای از مشترکان تلفن همراه در ایران را مشترکان دارای بیش از یک خط تلفن همراه تشکیل می دهند و بسیاری از این خطوط عملا غیر فعال هستند. بنابراین ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران را باید کمتر از ۱۰۰ درصد برآورد کرد.
سال گذشته، این موسسه در گزارش خود از وضعیت ارتباطات مخابرات ایران، اعلام کرده بود که در پایان سال ۲۰۱۰، مجموعا ۶۷.۵ میلیون مشترک تلفن همراه در ایران وجود داشته که برابر با ضریب نفوذ ۹۱ درصدی تلفن همراه در این کشور بوده است.
منبع: خبرگزاری فارس

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر