در حال خواندن
اقتصاد کشور را با کمک وزارت ارتباطات شکوفا می کنیم
0

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پتانسیل موجود در وزارت ارتباطات که می تواند بخشی از درآمد کشور را ایجاد کند، گفت: باید با تحول در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تراوشات فکری نیروهای انسانی این وزارتخانه را به درآمد تبدیل کنیم.
نود آی سی تی – اسحاق جهانگیری امروز در مراسم تودیع و معارفه وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه محمود واعظی از شخصیت های شناخته شده این بخش است، گفت: دولت دکتر روحانی در مقطعی کار خود را آغاز کرد که کشور با مشکلات پیچیده ای در داخل، اقتصاد و معیشت مردم روبرو بود و بر این اساس باید کاری کنیم که این مشکلات به جد رفع شود.
وی با بیان اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که همواره در تاریخ درخشیده و باید کاری کنیم که مردم به ایرانی بودنشان افتخار کنند، گفت: از نقد سازنده و تاثیرگذار برای تحقق اهداف دولت خوشحال می شویم.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بسیاری از امور ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند منجر به توسعه کشور شود که تاکنون محقق نشده است، عنوان کرد: این وزارتخانه مهمترین بخش درآمدی کشور بوده و حتی می تواند از وزارتخانه هایی که منابع طبیعی کشور را می فروشند درآمد بیشتری کسب کند بر این اساس باید تلاش کنیم تراوشات فکری نیروهای انسانی و جوانان این وزارتخانه به درآمد تبدیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درآمدزایی صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: برای مثال یکی از مهمترین منابع درآمدی کشور هندوستان صنعت نرم افزار آن است. باید توجه داشت که دامنه کاری در وزارت ارتباطات بسیار بزرگ بوده و می توان در این زمینه فعالیت های بسیاری تعریف کرد.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به بخش های منفک شده از وزارت ارتباطات همچون مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فضایی نیز گفت: در آن زمان حتما انگیزه این اقدام این بوده که سرویس های بیشتری داده شود یا حداقل هماهنگی هایی از طریق شورای عالی فضای مجازی با این بخش صورت گیرد و قرار نبوده این اقدام تبدیل به یکی از دغدغه های این وزارتخانه شود بر این اساس این مشکلات باید با یک بررسی سریع و دقیق و در نخستین جلسه شورای عالی فضای مجازی مطرح شود و به طور قطع حل و فصل خواهد شد.
وی گفت: وزارت ارتباطات به زودی تبدیل به یک مجموعه مهم برای اداره دولت، تجارت و صادرات خواهد شد و در این زمینه از کمک بخش خصوصی این حوزه نیز استفاده خواهیم کرد.
جهانگیری افزود: نرخ بیکاری در کشور بالا است و اقتصاد کشور نیاز به تحرک دارد. ما نمی توانیم از جوانانی که با این سختی ها و با هزینه های فعلی در دانشگاه های غیردولتی، آزاد و سراسری تحصیل کرده و لیسانس و فوق لیسانس می گیرند توقع داشته باشیم کارهای سطح پایین انجام دهند بر این اساس وزارت ارتباطات می تواند زمینه ساز اشتغال نیروهای جوان و تحصیلکرده باشد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر