در حال خواندن
افزایش فروش تبلت و سقوط رایانه های شخصی
0

یک شرکت تحقیقات فناوری در آمریکا اعلام کرد پیشرفت های فناوری در موضوع رایانه موجب شده فروش تبلت ها به سرعت بالا بگیرد و تمایل به استفاده از رایانه های شخصی معمولی(PC) رو به زوال بگذارد.
به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت  “گارتنر” دیروز – جمعه-  گزارش داد، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۷ فروش رایانه های تبلتی ۷۰ درصد رشد  و از سوی دیگر فروش رایانه های شخصی( PC ) و لپ تاپ ۷.۳ درصد کاهش داشته باشند.
فروش PC، تبلت و تلفن های هوشمند که به طور کلی وسایل ارتباط جهانی خوانده می شوند شاهد افزایش خواهد بود اما سهم بازار این وسایل در طول زمان با تمرکز بیشتر بر روی وسایل قابل حمل و نقل و همراه تغییر خواهد کرد.
کارولینا میلانسی معاون شرکت گارتنر گفت: همانطور که مشتریان از رایانه های شخصی به تبلت ها و تلفن های هوشمند روی می آورند دیگر به رایانه های شخصی که باید به طور مداوم آن را جایگزین کنند توجهی ندارند .
بر اساس اعلام گارتنر، این امر از مدتها پیش بر اساس تغییر در ترجیحات کاربران در طول زمان انتظار می رفت.
تا سال ۲۰۱۷ ، ۱.۴۶ میلیون دستگاه از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند کرد در حالی دستگاه های بر پایه سیستم عامل ویندوز به حدود نیم میلیون می رسد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر