در حال خواندن
افزایش تعرفه‌های پستی
2

مدیرعامل شرکت پست درباره اینکه چرا با وجود تاکید مدیران شرکت پست و وزارت ارتباطات بر عدم افزایش تعرفه‌های پستی، این تعرفه‌ها از آبان‌ماه دچار تغییر شده، توضیح داد.

نود فناوری – حسین مهری در بیست‌ویکمین دوره نمایشگاه الکامپ خدمات الکترونیکی شرکت پست را تشریح کرد و در پاسخ به اینکه چرا با وجود تاکید مدیران شرکت پست و وزارت ارتباطات بر عدم افزایش تعرفه‌های پستی، این تعرفه‌ها از آبان‌ماه دچار تغییر شده، توضیح داد: بنا به تاکید وزیر ارتباطات ما نباید هزینه‌های سوء مدیریت را بر مردم تحمیل کنیم و با افزایش بهره‌وری مجموعه قصد ارسال خدمات متنوع به شهروندان را داریم، بنا بر این ما تا آبان سال جاری هیچ افزایش نرخ تعرفه نداشتیم اما از ۱۴ آبان با هماهنگی سازمان حمایت و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعرفه‌ها ۵.۵ درصد افزایش پیدا کرد.مهری با بیان اینکه با مشارکت بخش خصوصی می‌خواهیم به مردم سرویس‌های متنوعی ارائه داده و از افزایش تعرفه جلوگیری کنیم، اظهار کرد: ما حدود ۱۵ درصد افزایش حقوق پرسنل داشتیم و یعنی سعی کردیم با حداقل افزایش در نرخ تعرفه مجموعه را بگذرانیم.مدیرعامل شرکت پست در بخش دیگری از صحبتهایش از خدمات این شرکت شامل پست الکترونیک، پست همراه، پست‌یافته، بازار الکترونیکی و سایر خدمات این شرکت خبر داد.او با بیان اینکه پست در دنیا به جهت نیاز مردم ماموریت‌های جدیدی را برای خود تعریف کرده است، افزود: به دلیل توسعه شبکه‌های ارتباطی، سهم پست در حال کاهش است بنابراین براساس تاکید اتحادیه جهانی پست و با توجه به زیرساخت‌های موجود پست باید ماموریت‌های جدیدی برای خود ایجاد کرده و به سه بعد فیزیکی، الکترونیکی و بعد مالی دست یابد.مدیرعامل شرکت پست با اشاره به آغاز فعالیت‌های پست جمهوری اسلامی با توجه به رویکردهای جهانی اظهار کرد: در نمایشگاه الکامپ به بررسی جنبه الکترونیکی پست می‌پردازیم. باید بدانیم اجرای دولت الکترونیک بدون پست امکان‌پذیر نیست زیرا هوشمندی و الکترونیکی دولت نیازمند جابه‌جایی اسناد است و تجارت و خریدهای الکترونیکی نیز نیازمند بستری است که توسط پست فراهم می‌شود.مهری خاطرنشان کرد: کارکردهایی از جنبه‌های مختلف کاهش آلودگی، ارتقای بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و سفرهای شهری، سالم‌سازی محیط‌های اداری و امنیت شهروندان برای پست در نظر گرفته شده است.مدیرعامل شرکت پست با اشاره به مرسولات هشت ماهه سال جاری گفت: در این هشت ماه ۴۰۵ میلیون مرسوله از مردم قبول کرده‌ایم که اگر هر کدام از مرسولات را یک سفر در نظر بگیریم به معنی ۴۰۵ میلیون سفر است.وی درخصوص خرید و فروش الکترونیک بیان کرد: حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار مرسوله تجارت الکترونیک از فروشگاه‌ها جمع‌آوری و تحویل متقاضیان شده است و تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه با رشد ۲۵ درصدی از ۳۲ به ۴۰ رسیده است.مهری همچنین درباره تعداد فروشگاه‌های فعال درباره خرید و فروش الکترونیک اظهار کرد: با کاهش شش درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ۲۸۴۱ فروشگاه رسیده‌ایم، البته علت این کاهش این بود که ما کلیه فروشگاه‌ها را ملزم به گرفتن نماد اعتماد ملی از وزارت صنعت، معدن و تجارت کردیم که ۶۰۸ فروشگاه نتوانستند این نماد را بگیرند و حدود ۴۷ فروشگاه هم به جهت ارسال کالاهای غیراصل تعلیق شدند. زیرا مردم به پست اعتماد دارند و نمی‌خواهیم این اعتماد خدشه‌دار شود در غیر این صورت ما رشد خوبی در این زمینه داشته‌ایم.مدیرعامل شرکت پست در ادامه افزود: با افزایش ۲۹ درصدی حجم کالاها نسبت به سال گذشته ۲۲۰۰ میلیارد ریال کالا در سال جاری جابه‌جا شده است.وی همچنین به توسعه پست الکترونیکی اشاره و بیان کرد: ما قصد داریم بحث پست الکترونیک را بین مردم جا بیندازیم در حال حاضر نیز ۱۹۱ هزار و ۹۴۹ کاربر دارای پست الکترونیکی داریم که این تعداد نسبت به سال گذشته هشت درصد رشد داشته است.مهری به بحث پست‌یافته به عنوان خدمت دیگری از پست اشاره کرد و افزود: پست‌یافته از کارهای دیگر پست است که به صورت الکترونیک در حال انجام است. اگر مدرکی گم شود با مراجعه به سایت و پر کردن فرم‌های مربوطه این مدارک توسط پست به مکانی که آدرس آن داده شده ارسال می‌شود. در هشت ماه گذشته ۲۵۳ هزار مدرک از جمله کارت ملی، شناسنامه، کارت‌های اعتباری بانکی و غیره توسط پست به صاحبانش بازگردانده شده است.مدیرعامل شرکت پست در ادامه به بحث G-Naf در حوزه بانک‌های اطلاعاتی اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۲ میلیون مکان در کشور شناسایی و به آنها کد پستی اختصاص داده شده است که از این تعداد ۹ میلیون از اماکن روستایی و حدود ۳۵ میلیون اماکن شهری است.مهری با تاکید بر بهنگام‌سازی اطلاعات در بحث G-Naf اظهار کرد: ۷۳ درصد از اماکن شهری بهنگام شده است و ما قصد داریم تا پایان سال آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم. از اماکن روستایی نیز ۲۵ درصد بهنگام‌سازی شده که از برنامه عقبیم اما می‌خواهیم تا پایان سال به برنامه مورد نظر دست یابیم.مهری افزود: هوشمندسازی مکان یا G-Naf با مسوولیت شورای عالی فناوری و ابلاغ ریاست‌جمهوری از زیرساخت‌های دولت الکترونیک و هوشمندسازی شهرهاست و کارگروه‌هایی با حضور ثبت املاک، ثبت احوال، سازمان نقشه‌برداری، سازمان فناوری، مرکز آمار، شهرداری تهران، وزارت کشور و شورای هماهنگی شهرداری‌های کشور با متولی‌گری پست تشکیل شده است.مدیرعامل شرکت پست در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث ذی‌نفع استانداردسازی آدرس مکان، طول و عرض جغرافیایی و کد پستی که به مکان اختصاص می‌یابد، مطرح است و تمامی سازمان‌ها پس از دریافت این پست‌ها باید از آدرس داده شده استفاده کنند و این می‌تواند در هوشمندسازی دستگاه‌های خدمت‌رسان مثل آتش‌نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی کمک شایانی کند.وی افزود: در بحث G-Naf در شهرهای بوشهر، هرمزگان و همدان ۲۹ درصد رشد داشته‌ایم.مدیرعامل شرکت پست همچنین به بحث پست همراه به عنوان خدمتی دیگر از شرکت پست اشاره و بیان کرد: افراد با استفاده از خدمات پست همراه و با شماره‌گیری #۱۹۳* اطلاعات مورد نظر خود را از طریق تلفن همراه دریافت کنند و در این هشت ماه دو میلیون و ۲۵۴ هزار نفر از این سرویس استفاده کرده‌اند.مهری اظهار کرد: در مجموع ۳۷ میلیون و ۷۵۹ هزار نفر از سرویس‌های الکترونیکی پست استفاده کرده‌اند که از نظر ترافیکی ۴۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.مهری با بیان اینکه شماره #۱۹۳* می‌تواند همزمان ۹ هزار مکالمه را پاسخگو باشد، ادامه داد: این خدمات ویژه شهروندی که نیاز شهرها و به ویژه کلان‌شهرهاست در تهران، اراک، زنجان و تبریز در حال اجرایی شدن است. ۱۹۳ با چهار زبان پاسخگو است و می‌توان از طریق آن با شماره‌های ۱۱۰، ۱۲۵ و ۱۱۵ ارتباط برقرار کرد.مدیرعامل شرکت پست در ادامه درخصوص تجارت بین‌المللی خاطرنشان کرد: به دلیل عدم امکان تراکنش مالی ما در ارتباط با تجارت الکترونیک شرکتی را به عنوان واسطه ایجاد کردیم تا امکانات لازم را فراهم کند تا مردم بتوانند از طریق کارت‌های اعتباری ریالی خرید خود را انجام دهند.وی افزود: در این سایت هزینه کالا، گمرک و تبدیل پول به قیمت روز مشخص است و با مراجعه به آن کالاهایی که از جهت فرهنگی و گمرکی مجاز است وارد کشور شود در اختیار مردم قرار گرفته است. بدین ترتیب از هشت میلیون کالایی که روی سایت ebay وجود دارد یک میلیون در این سایت واسطه است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • ناشناس
    ۱۳۹۴-۰۹-۲۴ در ۰۸:۳۲

    ارقام مرسوله های ارسال شده بالا رو ببینید، آگه آقایون مثل سایر کشورهای پیشرفته شفاف سازی،کنند و درآمد دقیق رو اعلام کنند – هرچند همه چی تو این مملکت جز اطلاعات طبقه بندی شده هست- اونوقت مطمئناً نمی تواند به راحتی تعرفه ها رو افزایش بدن. مگه چقدر کارمند دارین که با افزایش حقوق ۱۵ درصدی تعرفه ها رو ۵.۵ درصد اضافه میکنید. آمار میلیونی ارسال مرسوله چقدر درآمد براتون داشته، آگه راست میگین این مورد رو اعلام کنید اونوقت مردم بهتون حق میدن اگه تعرفه حتی بیشتر از اینها باشه. همین الان هم تعرفه ها کمر شکنه اونم با اون کیفیت ارسال و زمانهای زیاد. در دراز مدت این شرکت پسته که ضرر میکنه چون بااین وضعیت ملت بارشون رو به باربری ها، اتوبوس و شرکتهای خصوصی که قیمتهای پایین تری و با زمان کوتاهتری دارند محول میکنند.

  • ناشناس
    ۱۳۹۴-۰۹-۲۴ در ۰۸:۳۲

    ارقام مرسوله های ارسال شده بالا رو ببینید، آگه آقایون مثل سایر کشورهای پیشرفته شفاف سازی،کنند و درآمد دقیق رو اعلام کنند – هرچند همه چی تو این مملکت جز اطلاعات طبقه بندی شده هست- اونوقت مطمئناً نمی تواند به راحتی تعرفه ها رو افزایش بدن. مگه چقدر کارمند دارین که با افزایش حقوق ۱۵ درصدی تعرفه ها رو ۵.۵ درصد اضافه میکنید. آمار میلیونی ارسال مرسوله چقدر درآمد براتون داشته، آگه راست میگین این مورد رو اعلام کنید اونوقت مردم بهتون حق میدن اگه تعرفه حتی بیشتر از اینها باشه. همین الان هم تعرفه ها کمر شکنه اونم با اون کیفیت ارسال و زمانهای زیاد. در دراز مدت این شرکت پسته که ضرر میکنه چون بااین وضعیت ملت بارشون رو به باربری ها، اتوبوس و شرکتهای خصوصی که قیمتهای پایین تری و با زمان کوتاهتری دارند محول میکنند.

ارسال یک نظر