در حال خواندن
اعلام یکی از گزینه ها برای دبیری شورا
0

معاون حقوقی وزیر ارتباطات با بیان اینکه واگذاری سرپرستی شورایعالی فضای مجازی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی رئیس جمهور، در پی استعفای دبیر این شورا صورت گرفته است، گفت: دکتر واعظی امروز دوشنبه به مرکز ملی فضای مجازی می رود و این مرکز را تحویل می گیرد.
مرتضی براری در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید براینکه با استعفای مهدی اخوان بهابادی از سمت دبیری شورایعالی و ریاست مرکز ملی فضای مجازی، رئیس جمهور به عنوان رئیس شورایعالی فضای مجازی طبق قانون، برای دبیرخانه این شورا و ریاست این مرکز تا زمان تشکیل جلسه شورایعالی، سرپرست تعیین کرده است، اظهار داشت: براساس اساسنامه شورایعالی فضای مجازی، رئیس شورا می تواند تا تشکیل جلسه شورا برای انتخاب دبیر جدید، برای دبیرخانه شورایعالی و مرکز ذیل آن، سرپرست تعیین کند.
وی با بیان اینکه انتخاب دبیر جدید شورایعالی فضای مجازی با پیشنهاد رئیس جمهور و یا ۵ نفر از اعضای این شورا، در جلسه رسمی و با اکثریت آرا انجام می شود، ادامه داد: دکتر واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- به عنوان سرپرست دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی، با هماهنگی های انجام شده، فردا دوشنبه به ساختمان دبیرخانه و مرکز ملی فضای مجازی خواهد رفت تا این ساختمان را تحویل بگیرد.
براری از محمدحسن انتظاری از اعضای سابق کمیسیون تنظیم مقررات و معاون سازمان فضایی ایران به عنوان یکی از گزینه های جدی اعلام شده برای دبیری شورایعالی فضای مجازی نام برد.
معاون حقوقی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به عزم جدی دولت برای بازگرداندن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به حالت سابق خود ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال هماهنگی های لازم برای ارائه مصوبات قانونی است تا پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به حالت اولیه خود و در ذیل وزارت ICT بازگردد و مرکز ملی فضای مجازی نیز استقلال پیدا کند.
به گزارش مهر، پس از تشکیل شورایعالی فضای مجازی با حکم مقام معظم رهبری و انتخاب مهدی اخوان بهابادی به عنوان دبیر این شورا در اسفندماه سال ۹۰، براساس تصمیمات این شورا، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات منحل و به پژوهشگاه فضای مجازی تغییر نام داد تا از ظرفیتها و امکانات این پژوهشگاه برای پروژه های مرکز ملی فضای مجازی و دبیرخانه این شورا استفاده شود.
این موضوع، طی یک سال و نیم اخیر محل درگیری هایی میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی شده بود.
محمود واعظی از ابتدای اخذ سمت خود به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها بازگشت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به این وزارتخانه و ساماندهی دبیرخانه این شورا را وعده داده بود.
در مراسم معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چند تن از نمایندگان مجلس و محمد حسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم خواستار برعهده گرفتن دبیری شورایعالی فضای مجازی توسط وزیر جدید ICT شدند تا مشکلات میان این دو نهاد متولی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور به نوعی رفع شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر