در حال خواندن
اعتراض ۹ سازمان به اقدام ضد ایرانی یاهو
0

۹ سازمان مدافع حقوق بشر و آزادی اینترنت با نگارش نامه‌ای به شرکت یاهو، از این شرکت خواستند تا به محدودیت‌های موجود در ارائه خدمات به کاربران داخل ایران پایان دهد. شرکت یاهو در سپتامبر سال ۲۰۱۳ و در پی تحریم‌های غرب علیه ایران به کاربرانی که داخل ایران ساکن‌اند، اجازه ایجاد حساب‌های ایمیل نمی‌دهد و همچنین دسترسی به مسنجر این شرکت برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست.
نود آی سی تی – به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران که خود یکی از امضا‌کنندگان این نامه است، این سازمان‌ها از شرکت یاهو می‌خواهند تا به ماموریت خود مبنی بر ارتقا آزادی بیان عمل کند و اجازه دهد تا خدمات شخصی اینترنتی در ایران قابل دسترس شود. به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، سازمان‌هایی که این نامه را امضا کرده‌اند از این قرارند: سازمان دیده‌بان حقوق بشر، بنیاد مرزهای الکترونیکی، اکسس، انستیتو فن‌‌آوری بازِِ بنیاد نیو آمریکا، شورای ملی ایرانیان و آمریکاییان، پایا، اصل ۱۹ و اتحاد برای ایران. وارد کردن شماره تلفن برای کاربرانی که قصد باز کردن حساب ایمیل یاهو دارند اجباری است و در حال حاضر نام و کد تلفن ایران در فهرست کشورها وجود ندارد. روز اول ماه مه، وبلاگ روزنامه هافینگتون پست نیز در مقاله‌ای به قلم سارا حق‌دوستی به این موضوع اشاره می‌کند. خانم حق‌دوستی می‌نویسد که یاهو محبوب‌ترین ایمیل در ایران است و ۶۳ درصد از کاربران در داخل ایران از خدمات ایمیلی این شرکت استفاده می‌کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر