در حال خواندن
اعتراض انجمن شرکت‌های اینترنتی به وزیر ارتباطات
0

انجمن شرکتهای اینترنتی ایران خواستار رفع تبعیض در شیوه اعمال تخفیف در تعرفه پهنای باند اینترنت شد.
 
نود آی سی تی – پیرو مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص کاهش تعرفه اینترنت، انجمن شرکتهای اینترنتی ایران خواستار تعمیم تعرفه جدید به کلیه دارندگان پروانه ارائه خدمات اینترنت اعم از ISP و ISDP شد. در بخشهایی از این نامه که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: “پهنای باند اینترنت به مثابه ماده اولیه کسب و کار این شرکتها نقش بسزایی در کیفیت خدمات ارائه شده به کاربران و تعیین هزینه نهایی این خدمات دارد. لذا اتخاذ هرگونه سیاست تعرفه ای در این خصوص باید با رعایت حساسیتهای حاکم بر فضای رقابت و بررسی اثرات آن در تنظیم روابط مابین شرکتها و فعالان این عرصه صورت پذیرد.
بر اساس خبر منتشره از سوی روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، کمیسیون تنظیم مقررات در جلسه ۱۳/۱۱/۹۲ طی مصوبه شماره ۱۸۱، تعرفه جدیدی را ویژه شرکتهای PAP به تصویب رسانده که تخفیفاتی تا سقف ۳۵ درصددر هزینه‌های پهنای باند و خدمات انتقال برای این شرکتها در نظر گرفته که موجبات نگرانی و اعتراض گسترده اعضای این صنف را فرام کرده است.
انجمن شرکتهای اینترنتی ایران ضمن تقدیر از مساعی حضرتعالی و اعضاء محترم کمیسیون تنظیم مقررات در خصوص توجه جدی به کاهش هزینه های دسترسی به اینترنت، توجه آن مقام محترم را به نکات ذیل جلب می‌کند:
۱- مصوبه مذکور از این حیث که امتیاز برخورداری از تخفیف مذکور را بصورت تبعیض آمیزی تنها منحصر به شرکتهای PAP کرده و در پی آن قریب هزار شرکت را از این امتیاز بی بهره کرده است، با مفاد فصل ۹ سیاستهای اجرایی اصل ۴۴ در تضاد جدی قرار داشته و از مصادیق رویه های ضد رقابتی در این عرصه به شمار میرود.
۲- بر اساس گزارشات آماری مراجع ذیصلاح از جمله مرکز آمار ایران و مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت سهم فناوری ADSL در میان انواع فناوریهای متداول در بازار خدمات ایران در مقطع حاضر کمتر از ۲۵ درصد است که اجرای مصوبه اخیر در عمل خیل عظیمی از کاربران اینترنت کشور را از تخفیفات مد نظر کمیسیون محروم می‌کند.
بنابراین از حضرتعالی که مسوولیت ریاست کمیسیون تنظیم مقررات را نیز عهده دار هستید تقاضا داریم تدابیری اتخاذ کنید تا شرکتهای دارای پروانه ISP و ISDP نیز مشمول این مصوبه شوند.”

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر