در حال خواندن
اطلاعی از واگذاری سیم‌کارت عربی در خاک ایران نداریم
0

مدیرکل حوزه‌ ریاست سازمان حج و زیارت به‌دنبال اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر توزیع سیم‌کارت‌های عربی در میان زائران ایرانی، گفت: تاکنون هیچ گزارشی در این‌باره دریافت نکرده‌ایم، ضمن آنکه ما به همه‌ زائران ایرانی استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی را برای کاهش هزینه‌ مکالمات، توصیه می‌کنیم.
نود آی سی تی – رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در اظهاراتی به توزیع سیم‌کارت‌های عربی در میان زائران بیت‌الله الحرام توسط سازمان حج و زیارت اشاره کرد. هرچند او این سخنان را با حالت گلایه مطرح نکرد، اما در عین حال بیان کرد: تعرفه‌ اپراتورهای ایرانی به‌مراتب پایین‌تر از تعرفه‌ اپراتورهای عربی است و توصیه‌ ما به زائران این است، از سیم‌کارت‌های ایرانی که امنیت بیشتری دارند، استفاده کنند.
او افزود: از این مساله اطلاع نداریم که توزیع سیم‌کارت‌های ایرانی توسط ایران انجام شده است یا خیر، اما به هر حال از دیدگاه ما انجام چنین کاری پسندیده نیست، چرا که در حال حاضر هر سه اپراتور تلفن همراه ما چنین خدماتی را ارایه می‌کنند و تعرفه‌های پایین‌تری هم دارند.
این در حالی است که بنیامین شکوه‌فر، مدیرکل حوزه‌ ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت در این باره گفت: مدیران کاروان‌ها هیچ سیم‌کارتی را از نوع ایرانی یا عربی بین زائران توزیع نمی‌کنند و تاکنون نیز هیچ گزارشی را در این‌باره دریافت نکرده‌ایم.
او در عین حال یادآوری کرد: امسال ۴۵۰ کاروان به حج تمتع مشرف می‌شوند و شاید در یکی از این کاروان‌ها این اتفاق افتاده باشد؛ ولی هیچ ابلاغ و دستوری از طرف سازمان حج و زیارت برای انجام این کار وجود ندارد.
شکوه‌فر گفت: سازمان حج و زیارت مذاکراتی را با دو اپراتور ایرانی «همراه اول» و «ایرانسل» داشته است تا در غرفه‌هایی در فرودگاه‌های محل اعزام زائران ایرانی مستقر شوند و سیم‌کارت‌های خود را بفروشند و تبلیغات خود را انجام دهند.
وی افزود: سازمان حج و زیارت، خود اعتقاد دارد که استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی با توجه به تسهیلات در نظر گرفته‌شده از نظر قیمت برای زائران به‌صرفه‌تر است و توصیه‌ ما نیز استفاده از این سیم‌کارت‌هاست.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر