در حال خواندن
اصل ماجرا را بگویید ما تحمل‌اش را داریم
0

«بعضی مواقع از عهده دکتر هم خارج است.» این جمله‌ای است که همسر وزیر ارتباطات ضمن تاکید بر مقاومت بسیار وزیر در قبال فیلترینگ واتس‌اپ ابراز کرده است.
پریسا سجادیالبته این اظهار نظر یک مقام رسمی ‌نیست؛ اما بهانه‌ای شد که نکاتی را یادآور شوم.ما مردم با جمله‌های اینچنینی آشنایی داریم. سال‌هاست که دولت‌ها با رویکردهای مختلف، صندلی‌ها را در اختیار می‌گیرند و دقیقا در مواقعی که مردم می‌خواهند خواسته‌شان را از دولت منتخب مطالبه کنند، با عبارت: «خواستیم انجام دهیم، اما نشد و نگذاشتند» مواجه می‌شوند. از دولت اصلاحات سید محمد خاتمی ‌و هر ۹ روز یک بحران گرفته تا محمود احمدی نژاد با ژست‌های پوپولیستی که آخر هر ماجرا دست به دامن این گزینه می‌شد.حالا رسیده‌ایم به تدبیر و امید؛ دولتی که در برابر مردمی قرار دارد که تاریخچه سیاسی پرباری در توشه ذهن خود دارند.مردمی‌ که به تدبیر و امید رای دادند، نه رای‌دهندگان ذوق زده دوم خرداد هستند که منتظر تغییر سریع باشند و نه مردمی که درگیر توهمات و وعده‌های احمدی‌نژادی شوند. مردم به خرد‌ورزی و اصلاح امور مبتنی بر واقعیات امید بسته‌اند.به گمان نگارنده، انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ و نتیجه‌اش، ماحصل اصلاح اشتباهات  قبل و در پیش گرفتن‌اعتدال گرایی بود. مردم و حاکمیت به این نتیجه رسیدند که باید دولتی زمام امور را به دست بگیرد که واکنش‌هایی خردورزانه داشته باشد، مردم دیگر حوصله  وعده و وعید، لاپوشانی و «خواستیم و نشد» ندارند. پس دیگر دوره سیاست “پشت پرده خبرهایی است که نمی‌شود گفت” به سر رسیده. توصیه نگارنده این است که یا موضع شفاف و رودررو با ملت اتخاذ شود و مسیر رسیدن به اهداف و ناهمواری‌هایش بی‌لاپوشانی باز‌گو شود؛ یا اگر قرار است همچنان سیاست یک بام و دو هوا ادامه یابد، دولت روش هوشمندانه‌تری را برگزیند؛ چرا که این بازی دیگر جواب نمی‌دهد.کوتاه کلام اینکه آقایان اصل ماجرا را بگویید که داستان از چه قرار است؟ باور کنید ما تحمل و وقار شنیدن‌اش را داریم. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر