در حال خواندن
اشکالات Wi-Fi سیستم عامل اندروید را برطرف کنید
0

درادامه برخی از اشکالات متداول Wi-Fi در اندروید و نحوه رفع آن‌ها را مرور می‌کنیم.
قطع خودکار Wi-Fi
به گزارش نود آی سی تی، به نقل از باشگاه خبرنگاران، این اشکال به این شکل رخ می‌دهد که شما در حال کار با شبکه Wi-Fi هستید و ناگهان ارتباط شما قطع می‌شود، به این معنی که دریافت‌کننده Wi-Fi گوشی یا دستگاه شما خاموش می‌شود. برای رفع این مشکل نخست به یاد آورید که آیا نرم‌افزاری برای کنترل اتصالتان به شبکه Wi-Fi نصب کرده‌اید یا خیر. در صورتی که مطمئن شدید علت این مشکل از عمل‌کرد سایر نرم‌افزارها نیست، احتمالا مشکل از تنظیمات Sleep در آندروید خواهد بود. به قسمت زیر بروید (یا قسمت مشابه در دستگاه خودتان را پیدا کنید):
Settings > Wireless and networks > Wi-Fi settings > Advanced > Wi-Fi sleep policy
در این قسمت گزینه Never را انتخاب کنید. این تنظیم باعث می‌شود دستگاه هیچ زمان به‌طور خودکار ارتباط Wi-Fi را قطع نکند. گر چه در این حالت باتری شما زودتر مصرف می‌شود اما در عوض ارتباط شما بدون وقفه خواهد بود.
 
 
شبکه Wi-Fi روشن نمی‌شود
این اشکال که متداول‌ترین نوع اشکالات شبکه Wi-Fi در سیستم‌عامل آندروید است، به این شکل رخ می‌دهد که شما قصد استفاده از این شبکه را دارید و با انتخاب گزینه روشن کردن شبکه، سعی دارید آن دریافت‌کننده Wi-Fi گوشی یا دستگاه خود را روشن کنید اما باز هم شبکه چند لحظه روشن می‌شود و سپس خاموش می‌شود.
برای حل مشکل فوق باید به راه‌حل مربوط به مشکل نخست مراجعه کنید. درصورتی‌که مشکل حل نشد، تنها راه باقی‌مانده Restart کردن دستگاه است.
 
 
شبکه Wi-Fi پیدا نمی‌شود
این مورد به این دلیل رخ می‌دهد که فرستنده اجازه دسترسی مستقیم دستگاه شما را به خود نمی‌دهد. در این حالت اگر فرستنده اتصال Wi-Fi پیدا نمی‌شد، به قسمت زیر بروید:
Settings > Wireless and networks > Wi-Fi settings > Add Wi-Fi network
و در این جا نام شبکه و رمز آن را وارد کنید. در صورتی که به این روش موفق نشدید به شبکه متصل شوید، به این نتیجه می‌رسیم که شبکه از نوعی است که دستگاه شما با تنظیمات فعلی نمی‌تواند به آن متصل شود.
 
 
شبکه وصل است اما اینترنت نیست
این مشکل می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد. نخست ممکن است سرویس‌دهنده Wi-Fi اصلا به اینترنت متصل نباشد. دوم این‌که احتمال دارد سرویس‌دهنده طوری تنظیم شده باشد که تنظیمات مربوط به IP در آن لازم باشد که به‌صورت دستی انجام شود. در این حالت باید اطلاعات مربوط به IP و DNS شبکه را از مسئول آن پرسیده، روی گوشی خود اعمال کنید.
 
 
بروز اشکال Infinite Loop
راه‌حلی که برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود، در وهله نخست Restart کردن سرویس‌دهنده Wi-Fi است. در صورتی که پس از آن مشکل حل نشد، یکی از راه‌حل‌های ممکن (اما نه خوشایند) بازگرداندن تنظیمات دستگاه به حالت اولیه (Reset to factory settings) است. تنظیم دستی IP و DNS شبکه نیز راه‌حل قابل اجرای دیگر است که  باید این اطلاعات را از مسئول شبکه دریافت کنید.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر