در حال خواندن
از کم‌فروشی اینترنت جلوگیری کنید
0

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره دلایل کاهش سرعت اینترنت گفت: اگر پهنای باند بیش از میزان استاندارد به اشتراک گذاشته شود، سرعت اینترنت کاهش می‌یابد چون بحث به اشتراک‌گذاری پهنای باند اینترنت، استاندارد‌هایی دارد.

نود آی سی تی – حسن رضوانی با بیان این مطلب گفت: از نمایندگان مخابرات استان‌ها و هم‌چنین شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه دعوت کردیم که در رابطه با دلایل کاهش سرعت اینترنت مذاکره و بحث کنیم.
وی افزود: متاسفانه در بعضی مواقع شاهد بودیم که مخابرات بیش از میزان استاندارد پهنای باند را به اشتراک گذاشت که طبیعی است این موضوع به نوعی کم‌فروشی محسوب‌ شده و سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد که در حال بررسی این موضوع به تفکیک در استان‌ها هستیم.
رضوانی بیان کرد: اگر مردم شکایتی در زمینه‌ اینترنت و یا مباحث مرتبط دارند، می‌توانند شکایت خود را به اپراتور‌های مربوطه ارجاع دهند تا برطرف شود و اگر به نتیجه نرسیدند، می‌توانند موضوع را به رگولاتوری اعلام کنند.
گفتنی است، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در این باره گفته بود: میزان پهنای باند اینترنت دریافتی و فروشی اپراتورها در سامانه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موجود است.
رضا تقی‌پور اظهار کرده بود: در هر صورت با اعمال کنترل‌هایی که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در برنامه کاری‌اش دارد، فکر می‌کنم این موضوع زیاد مشکل عمده‌ای نباشد. میزان پهنای باندی که اپراتورها دریافت می‌کنند و میزانی که می‌فروشند، در سامانه مانیتورینگ سازمان تنظیم مقررات ارتباطات موجود است.

واقعا مخابرات تنها شرکتی است که در موضوع اینترنت کم فروشی می‌کند!

منبع: ایسنا

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر