در حال خواندن
ارایه موبایل به دانش آموزان فقط برای تماس اضطراری
2

وزیر آموزش و پرورش از بررسی کارشناسی طرح موبایل دانش آموزی خبر داد که پیش از این پیشنهاد شده بود و در همین حال وزیر ارتباطات نیز گفت: سیاست این وزارتخانه در ارایه سیم کارت دانش آموزی همان سیاست آموزش و پرورش است.
 
نود آی سی تی – وزرای دو وزارتخانه آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولیان بخش فرهنگ‌سازی و ارتباطات کشور در جمع خبرنگاران در مورد توزیع رایگان سیم کارت‌های یکی از اپراتورهای موبایل کشور در مدارس و انتقادات صورت گرفته در این زمینه از اجرای طرح موبایل دانش آموزی در کشور خبر دادند و اظهار امیدواری کردند که با اجرای این طرح مخاطرات داشتن موبایل توسط دانش آموزان به حداقل برسد.
 
پیشنهادی برای طرح موبایل دانش آموزی نداریم
رضا تقی پور،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون از سوی این وزارتخانه پیشنهادی در زمینه اجرای طرح موبایل دانش آموزی و توزیع سیم‌کارت در میان دانش آموزان مطرح نشده است، افزود: وزارت ارتباطات تنها تامین کننده ارتباط است و این موضوع که دانش آموزان سیم کارت داشته باشند یا نه به سیاست‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و ارشاد مربوط می‌شود.
وی درباره توزیع حدود ۱۲ میلیون سیم‌کارت در مدارس که با عنوان سیم کارت دانش به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفت، بیان کرد: این اقدام اپراتور، توافقی بوده که با وزارت آموزش و پرورش داشته و ارتباطی با وزارت ارتباطات ندارد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: این وزارتخانه سیاستی در قبال ارایه سیم کارت دانش آموزی ندارد و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش را در این زمینه به عنوان سیاست‌های خود مدنظر قرار می‌دهد اما در نهایت این خانواده است که باید تشخیص دهد که فرزندش به موبایل نیاز دارد و یا خیر.
 
تلاش کردیم در حاشیه مدارس، سیم کارت توزیع نشود
حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش نیز در مورد توزیع سیم کارت‌های دانش در مدارس و انتقادات مطرح شده در این زمینه بیان کرد: آنچه که میان وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش توافق شده بود ارایه سی‌دی‌های قرآنی در مدارس بود که به دلیل آن که بخش خصوصی اجرای کننده این طرح، به دنبال درآمدزایی بود همراه با جوایز این سی دی‌ها، نسبت به ارایه سیم‌کارت میان دانش آموزان نیز اقدام کرد که این اقدام به صورت تفاهم شده نبود.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش برنامه‌ریزی برای توزیع سیم‌کارت در مدارس نداشت، گفت: در راستای اجرای این طرح و مخالفت‌های صورت گرفته، تلاش کردیم که در سراسر کشور این سیم کارت‌ها در حاشیه مدارس توزیع نشود و با رضایت اولیای دانش آموزان از دفاتر خدمات امور مشترکان تحویل گرفته شود.
حاجی بابایی با اشاره به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توزیع موبایل دانش آموزی که تنها قابلیت تماس‌های اضطراری را داشته باشد گفت: این پیشنهاد توسط کارشناسان آموزش و پرورش در حال بررسی است و چنانچه مشکلات قبلی را نداشته باشد و از هر حیث مورد موافقت قرار گیرد زمان اجرای آن اعلام خواهد شد.
پیش از این نیز معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص گفته بود: این سازمان براساس طرح پلیس فتا پیشنهادی به اپراتورهای تلفن همراه داده که براساس آن سیم کارت‌های مختص دانش آموزان و کودکان عرضه شود که تنها قابلیت دریافت و تماس با والدین و نیز شماره‌های اضطراری و ضروری را داشته باشد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۷-۲۵ در ۰۸:۲۱

    اخه دانش آموز که فقط باید درس بخونه موبایل واسه چشه؟
    من و دوستام تا وقتی که رفتیم دانشگاه نمی دونستیم موبایل چیه
    همینه که انحراف بین جوانان زیاد شده حالام نوبت دانش آموزانه

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۹-۲۵ در ۰۹:۵۲

    حامد خان جنابعالی و دوستات در نهایت کم فرهنگی ونبود امکانات هنوز هم رنج میبرید ولی همه ایده شما رو ندارند مردم میخان تو تکنولوژی زندگی کنن همینه که هنوز اینقدر از دنیا عقبیم به خاطر ۱۰تای امثال جنابعالی وهم رده هاته

ارسال یک نظر