در حال خواندن
ادامه حمایت‌ها از یک اپراتور متخلف
0

در حالی که مجلس به وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات فرصت داده بود که در خصوص توزیع دهها هزار سیم‌کارت ثبت نام نشده در سطح بازار آن هم بدون ثبت مشخصات خریداران آنها توسط اپراتور ایرانی- خارجی ام. تی . ان ایرانسل، پاسخ دهد، این وزارتخانه مدعی شده که هیچ سیم‌کارت واگذار شده ثبت نشده‌ای از سوی این اپراتور در بازار وجود ندارد.
نود آی سی تی – رمضانعلی سبحانی فرد، رییس کمیته مخابرات مجلس، با اشاره به تذکر شفاهی و کتبی نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به وزیر ارتباطات در این خصوص، افزود: به وزیر ارتباطات فرصت داده شد تا اسناد و پاسخ قانونی در این زمینه را به نمایندگان ارایه کند.
وی با اشاره به اینکه این وزارتخانه مدعی شده که همه سیم‌کارت‌های این اپراتور در شبکه ثبت شده و احراز هویت آنها صورت گرفته، تصریح کرد که وزارت ارتباطات در این باره معتقد است که در صورت وجود سیم‌کارت ثبت نشده در شبکه، می‌توانید آن را ارایه کنید.
وی گفت: اما آنچه در این بین مطرح است احراز هویت صورت گرفته از سوی این اپراتور به این معنا نیست که همه نشانی‌های اخذ شده از افراد برای  خرید سیم‌کارت  صحیح باشد، بلکه برخی افراد با نشانی و نام های گوناگون اقدام به خرید سیم‌کارت کرده‌اند و همین امر منجر به ایجاد برخی اختلافات بین افراد جامعه با اپراتور مذکور شده است.
سبحانی فرد ادامه داد: اپراتور ایرانی- خارجی ایرانسل معتقد است که در صورت ارایه اطلاعات نادرست از سوی مشترکان  نمی تواند کاری انجام دهد.
رییس کمیته مخابرات مجلس در پاسخ به این سووال که چرا این  مشکل در واگذاری سیم‌کارت‌های  شرکت ارتباطات سیار ایران دیده نمی شود، ادامه داد: احتمال دارد که این اپراتور به دنبال  اینکه بخواهد همانند همراه اول سیمکارت واگذار کند نبوده و یا اینکه به دلایل گوناگونی نخواسته به این شکل سیم‌کارت در بازار عرضه کند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: در این خصوص هیچ گونه خلا قانونی وجود ندارد واپراتور ایرانی خارجی ام.تی.ان ایرانسل باید روش جدیدی را در واگذاری سیم‌کارت های خود در دستور  کار قرار دهد.
اپراتور چند ملیتی ایرانسل ام.تی. ان. همزمان با آغاز فصل تابستان و فراغت از تحصیل حدود ۱۵ میلیون جوان و نوجوان ایرانی به توزیع ده‌ها هزارسیم‌کارت آن هم بدون ثبت مشخصات خریداران از طریق دستفروشان، سوپر مارکت‌ها، فروشندگان گوشی موبایل وکیوسک‌های روزنامه فروشی اقدام کرد.
کارشناسان براین باورند که این حرکت  اپراتور چند ملیتی ایرانسل یک تهدید فرهنگی اجتماعی برای افراد جامعه محسوب می‌شود.
به گزارش موبتا، این کارشناسان در پاسخ وزارت ارتباطات به  اقدام غیرقانونی این اپراتور هم گفتند، این اظهارات جانبدارنه مانند این است که داروغه شهر بگوید ما دزد در شهرمان نداریم، اگر کسی دزد است خودش را معرفی کند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر