در حال خواندن
احتمال تغییر اولویت‌بندی کالاها
0

رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با توجه به هد‌ف‌گذاری‌های انجام شده در راستای کاهش ممنوعیت‌های صادراتی احتمال تغییر در اولویت‌بندی کالاها وجود دارد.
ایسنا- حمید صافدل در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای کاهش ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی احتمال تغییر در اولویت‌بندی کالاها وجود دارد گفت: در حال حاضر تغییر جدیدی شامل اولویت‌بندی‌ها نشده است ولی این امکان با نگاه به حمایت از تولید داخل و تامین ماده اولیه واحدهای تولیدی وجود دارد. وی افزود:‌ اگر نیاز باشد با تایید بخش‌های حامی صنعت مثل حوزه معاونت اقتصادی صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمان مناسب تغییرات لازم در اولویت‌بندی کالاها به وجود می‌آوریم. صافدل در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اجازه ترخیص کالاهای اولویت ۱۰ که واردات آنها ممنوع بوده است باعث تشویق واردکنندگان متخلف نمی‌شود گفت: اساسا به این کالاهایی که در گمرک‌ها متوقف شده بود هیچ‌گونه ارزی تعلق نمی‌گیرد. درواقع خریداران این کالاها از قبل ارز خود را از طریق خود متقاضیتامین کرده‌اند. به گفته رییس سازمان توسعه تجارت، به عبارتی ما در حال حاضر یک سرمایه ارزی خوابیده در گمرک داریم که باید در مورد آن تعیین تکلیف می‌شد. وی گفت: از سوی دیگر اساسا این کالاها با نرخ تعرفه‌ای دو برابر ترخیص می‌شوند تا به نوعی از این حالت بلاتکلیفی و رکود کالا در گمرک‌های داخلی جلوگیریکند. صافدل در پایان با تاکید بر اینکه ترخیص این کالاها باعث ورود کالاهای اضافه‌تری به بازار می‌شود، گفت: از این رو با اهداف فوق اقدام به ترخیص کالاهای اولویت ۱۰ در گمرک‌ها کشور کردیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر