در حال خواندن
اتحاد رقبای دنیای فناوری علیه جاسوسی‌های دولت آمریکا
0

پس از فشار شدید دولت آمریکا به مایکروسافت برای دسترسی به دیتاسنترهای این شرکت در کشور ایرلند، دیگر شرکت های فناوری بر علیه این خواست غیرقانونی کاخ سفید وارد عمل شده اند.
نود آی سی تی -اگر چه شرکت های یاد شده از رقبای سرسخت یکدیگر محسوب می شوند، اما با توجه به اینکه بیم دارند کاخ سفید بعد از مایکروسافت به سراغ آنها آمده و خواستار دریافت داده‌های خصوصی کاربران آنها شود، از هم اکنون برای مقابله با این رویداد با مایکروسافت متحد شده اند.مایکروسافت و دیگر شرکت های فناوری می گویند در برابر درخواست‌های قضایی دولت آمریکا مقاومت کرده و اطلاعات کاربران را در اختیار آنان قرار نمی دهند. البته باید توجه داشت که مقاومت شرکت های فناوری در برابر دولت آمریکا پس از افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد همکاری وسیع آنها با آژانس امنیت ملی ایالت متحده صورت گرفته است. این افشاگری ها اعتبار و حسن شهرت شرکت هایی همچون گوگل، مایکروسافت، فیس بوک، یاهو و … را به خطر انداخت.این شرکت های فناوری با راه اندازی گروهی منسجم در آمریکا در حال فعالیت های حقوقی ورسانه ای بر ضد دولت آمریکا هستند. تا به حال ۲۸ شرکت فناوری و رسانه ای، ۳۵ دانشمند علوم رایانه، ۲۳ اتحادیه تجاری و دهها گروه مدنی و مدافع حریم شخصی به این مجموعه پیوسته اند. انتظار می رود این کشمکش حقوقی طی ماه های آینده باز هم ادامه یابد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر