در حال خواندن
ابهام در روش قطع آهنگ پیشواز ایرانسل
0

اپراتور دوم ارتباطی کشور در حذف آهنگ‌های پیشواز اقدام جالب انجام داده و آهنگ پیشواز مشترکانی که مایل به تمدید آهنگ پیشواز خود نیستند را زودتر از موعد قطع می‌کند.
نود آی سی تی – اگر شما هم از مشترکان ایرانسل باشید و به فعال‌سازی آهنگ پیشواز اقدام کرده باشید احتمالا با این موضوع مواجه شده‌اید.زمانی که شما به انتخاب یک آهنگ پیشواز اقدام می‌کنید پیامکی برای شما ارسال و در قالب آن گفته می شود: آهنگ مورد نظر شما برای مدت یک ماه فعال شده و مبلغ ۳۰۰۰ ریال از حساب شما کسر می‌شود. اما شش روز مانده به زمان پایان آهنگ انتظار از سوی اپراتور پیامکی به دست شما می رسد و در آن عنوان می‌شود:«با پایان اعتبار آهنگ پیشواز…. تا ۶ روز دیگر، سیستم به طور خودکار این آهنگ را تمدید کرده و مبلغ ۳۰۰۰ ریال از حسابتان کسر خواهد گردید. برای انصراف با ارسال یک پیام کوتاه بدون متن به شماره…. تا قبل از (تاریخ به پایان رسیدن آهنگ پیشواز شما) این آهنگ را حذف کنید.»البته تا اینجای کار روند منطقی است و مشکل خاصی به نظر نمی آید. از سوی دیگر اپراتور در مهلت شش روزه باقی مانده حداقل یک بار دیگر نیز همین پیامک را ارسال کرده و به مشترک یادآوری می کند که در صورت عدم تمایل آهنگ پیشواز خود را قبل از تاریخ مقرر حذف کند اما سوال اینجاست که مگر غیر از این است که مشترک هزینه را برای فعال‌سازی یک ماهه آهنگ پیشواز پرداخت کرده، پس اگر او مایل به تمدید این سرویس نیست چرا باید در فاصله یک هفته باقی مانده آهنگ پیشواز او حذف شود؟ در بسیاری از موارد مشترکانی که مایل به تمدید خودکار آهنگ پیشواز خود نیستند پس از دریافت این پیامک به ارسال پیامک خالی به شماره اعلام شده اقدام می‌کنند تا در صورت فراموشی آهنگ مورد نظر به طور ناخواسته مجدد برای آنها تمدید نشود.اما بلافاصله پس از ارسال این پیامک آهنگ پیشواز آنها حذف می شود که این موضوع این سوال را ایجاد می کند که مگر غیراز آن است که فرد هزینه ۳۰۰۰ ریالی را برای یک ماه پرداخت کرده پس چطور می‌شود که در صورت عدم علاقمندی او به تمدید سرویس، آهنگ پیشواز در شرایطی که هنوز حدود یک چهارم دوره اعتبار آن باقی مانده حذف می شود؟!البته ایرانسل معمولا یک یا دو نوبت دیگر هم در فاصله شش روز باقی مانده این پیامک را برای کاربران خود ارسال می‌کند اما با این حال ممکن است مشترکانی که نمی دانند این یادآوری در روزهای آتی نیز انجام می‌گیرد پس از دریافت پیامک اولیه اقدام به حذف سرویس خود کنند.جا دارد به این نکته هم اشاره شود که اگرچه مشترکان اپرتور دوم پس از فعالسازی آهنگ پیشواز می توانند در هر لحظه از دوران یک ماهه استفاده از این بسته اقدام به جابجایی آهنگ پیشواز خود کنند یا برای مدتی موقتی آن را غیر فعال کنند اما در صورتی که پس از دیدن این پیامک اقدام به ارسال پیامک به شماره مورد نظر کنند دیگر آهنگ پیشواز آنها به طور کلی قطع و حذف خواهد شد و راهی برای جایگزینی آن نیز وجود نخواهد داشت.بنا بر توضیحات روابط عمومی ایرانسل در این زمینه، مشترکان اپراتور دوم تا روز تمدید سرویس می توانند مطابق متن پیامک ارسالی آهنگ پیشواز خود را حذف کرده یا با آهنگ دیگری جایگزین کنند که این موضوع به صراحت در پیامک ارسالی مورد اشاره قرار گرفته است.به گزارش ایسنا، همچنین مشترکان می توانند برای برطرف شدن ابهامات خود در هر لحظه راهنماییهای لازم را از طریق گرفتن شماره ۷۰۰ از خط ایرانسل و یا ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ از خطوط تلفن ثابت یا سایر اپراتورهای تلفن همراه دریافت کنند که البته در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که افرادی که از خط ایرانسل خود با این مرکز تماس می‌گیرند تنها هزینه یک دقیقه مکالمه را پرداخت می‌کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر