در حال خواندن
آی پی های مجازی زنگ خطری برای پایگاه‌های الکترونیک
0

افزایش حملات هکری طی هفته های گذشته نشان از برنامه ریزی های خاص برای هدف قرار دادن سایتهای ایرانی دارد و نیازمند برنامه ریزی و سیاستگذاری کلان از سوی مدیران و برنامه ریزان ارشد است.
نود آی سی تی – در آخرین برنامه گفتگوی دو نیم ساعت شبکه خبر کارشناس امنیت این برنامه با اعلام الزام شکل گیری امنیت کلان در سطح جامعه کاربران ایرانی گفت: حملات اینترنتی غالبا در لایه‌های برنامه های کاربردی و اطلاعات سایت‌ها و پایگاه‌های الکترونیک انجام می‌شود و وجود تیم‌های مجازی موسوم به ارتش‌های سایبری، بخشی از اراده دولت‌های خاص برای بهره برداری از این وضعیت خواهد بود.
مهندس کاظمی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک زیرساخت امن برای شکل گیری سایت‌های خدماتی افزود: سرفصل امنیت بعنوان یک پیش نیاز از اولین بخش‌هایی است که با برنامه ریزی از سوی یک یا چند خدمات دهنده کلان، نیار تمامی اپراتورها را برطرف کرده و فضای تولید محتوا و فعالیت‌های مجازی را ایجاد می کند.
بنابر این گزارش ، دیگر کارشناس امنیت این برنامه که هر هفته با هویتی پنهان اطلاعات امنیتی را ارایه می‌کند با اشاره به وضعیت استفاده و بکارگیری آی پی‌های مجازی، امکان استفاده از آنها را برای فعالیت‌های امنیتی امکان پذیر دانست و نحوه بکار گیری آن را در بخش انتهایی برنامه تشریح کرد.
ایشان قابلیت بکارگیری این فرآیند را در حملات اینترنتی یک اصل مهم ذکر کرد و با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن آن، زمینه های پیشگیری آن را بسیار محدود دانست.
وی با اشاره به گسترش ویروس DNS CHANGER در جامعه جهانی، اترات تخریبی آن را بسیارگسترده ارزیابی کرده و واکنش مراکز امنیت دیجیتال کشور را در این زمینه مناسب خواند.
کارشناس امنیت برنامه دونیم ساعت از مدیران و کاربران اینترنت کشور خواست تا با رجوع به مراکز آپا و ماهر کشور تست آلودگی این ویروس را بر رایان ها خود انجام دهند تا اثرات تخریبی آن در جامعه کاربران ایرانی نیز مهار شود.
برنامه دو نیم ساعت یک گفتگوی زنده خبری است که در شبکه خبر اجرا شده و در چند هفته اخیر در برخی قسمت های خود به موضوعات مبتلا به جامعه در خصوص فناوری اطلاعات و امنیت میپردازد.
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر