در حال خواندن
آیفون بازها در نیویورک و لندن صف کشیده‌اند
0

دو روز تا عرضه رسمی آیفون ۵ در فروشگاه‌های منتخب باقی مانده اما خبرها از نیویورک و لندن حاکی است که طرفداران این گوشی از یکی دو روز قبل اطراف فروشگاه‌های اپل صف‌ کشیده‌اند.
اپل اعلام کرده گوشی آیفون ۵ را روز جمعه در همه فروشگاه‌هایش عرضه می‌کند، اما برخی از فروشگاه‌های اپل در نیویورک گزارش داده‌اند که از روز دوشنبه تعداد زیادی از مردم در خیابان‌های اطراف فروشگاه‌های اپل در نیویورک و لندن اطراق کرده‌اند تا جزو نخستین کسانی باشند که این گوشی را خریداری می‌کنند.
گزارش: ساحره چمنی
روز دوشنبه تعداد کسانی که در صف خارج از فروشگاه اپل در خیابان پنجم نیویورک ایستاده‌ بودند، حدود ۱۰ نفر بود، اما از صبح روز سه‌شنبه این تعداد به سرعت رو به  افزایش گذاشت.در نیویورک فروشگاه اپل از روز دوشنبه شاهد طرفداران اپل بوده که داخل پیاده روها با صندلی یا چادرهای مسافرتی اسکان کرده‌اند.به نظر می‌رسد درخواست برای گوشی آیفون ۵ نسبت به سایر نسخه‌های این گوشی‌ افزایش یافته، تا آنجا که پیش‌بینی می‌شود این گوشی عنوان پرفروش‌ترین آیفون را به خود اختصاص دهد.اما این اتفاق فقط در نیویورک نیفتاده، فروشگاه Covent Garden اپل در لندن هم شاهد تجمع طرفداران گوشی آیفون مقابل فروشگاه‌های اپل بوده است.گزارش‌ها حاکی است، بسیاری از طرفداران اپل در لندن هم جلوی فروشگاه‌های اپل در انتظار عرضه آیفون ۵ به سر می‌برند.اما در میان همه کسانی که در صف خرید آیفون ۵ در لندن ایستاده‌اند دو نفر نه گوشی آیفون می‌خواهند و نه می‌خواهند جزو آن دسته از کاربرانی باشند که اسم‌شان به عنوان نخستین خریداران محصول اپل ثبت شود.بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، ریان ویلیامز و پیتر کینگ جلوی صف فروشگاه اپل ایستاده‌اند و قصد دارند برای تحقیقاتی در رابطه با سرطان، پول جمع کنند.در میان طرفداران آیفون بیشترین مبلغی که به این افراد داده شده تاکنون ۱۳۰ پوند بوده است. ریان و پیتر اعلام کرده‌اند که روز جمعه گوشی آیفون ۵ را خریداری می‌کنند و آن را برای کمک به این تحقیقات در حراجی به بالاترین قیمت پیشنهادی خواهند فروخت.
بدقولی اپل کاربران را به آمریکا می‌کشاندسال‌های گذشته اتفاق افتاده بود که مردم از کشورهای مختلف دنیا از جمله چین برای خرید اولین نسخه‌های آیفون به آمریکا می‌آمدند. گروهی هم گوشی‌های آیفون را پیش خرید کرده بودند و به دلیل بدقولی‌های اپل که محصول خریداری شده را به موقع به کاربران تحویل نداده بود، مجبور بودند از کشورهای دیگر به آمریکا بیایند و مستقیما این گوشی را دریافت کنند. اما امسال اپل قول داده که دقیقا هم‌زمان با عرضه رسمی این گوشی را به کسانی که پیش‌خرید کرده‌اند تحویل دهد.اپل اعلام کرده کسانی که گوشی آیفون را پیش خرید کرده‌اند مطمئن باشند که همزمان با عرضه در روز جمعه این گوشی به آنها تحویل داده می‌شود و لازم نیست در صف‌های طولانی بمانند تا گوشی آیفون را خریداری کنند. ثبت رکورد جدید برای اپلاپل اعلام کرده که از زمان آغاز پیش فروش گوشی آیفون ۵ به مدت ۲۴ ساعت توانسته دو میلیون دستگاه از این گوشی را به فروش برساند.پیش فروش این رقم رکورد جدیدی در تاریخ فروش محصولات اپل به شمار می‌رود. این شرکت آمریکایی سال گذشته همزمان با عرضه آیفون ۴S در مدت زمان مشابه فقط یک میلیون دستگاه به فروش رساند.اپل امیدوار است تا اواخر ماه جاری تعداد فروش گوشی آیفون ۵ به بیش از ۱۰ میلیون دستگاه برسد و این رقم را تا پایان سال حداکثر ۵۰ میلیون دستگاه برآورد کرده است.سال گذشته میزان فروش آیفون ۴S در روزهای نخست پس از عرضه به ۴ میلیون دستگاه رسید که سال گذشته این رقم رکوردی برای اپل به شمار می‌رفت. از این رو انتظار می‌رود فروش آیفون ۵ رکورد جدیدی را برای اپل به ثبت برساند.اپل قصد دارد این گوشی را هم‌زمان در ۹ کشور عرضه کند که به این ترتیب بزرگ‌ترین اقدام اپل برای عرضه یک محصول خواهد بود.
مشکلات آیفون۵ صدای معترضان را درآورددر حالی که شرکت اپل آیفون ۵ را با سروصدای تبلیغاتی زیادی روانه بازار کرده، برخی منتقدان می‌گویند این گوشی انتظار کاربران را برآورده نمی‌کند.در حالی که اپل بر تقویت توان سخت افزاری و زیباتر شدن طراحی این گوشی و نیز بزرگ‌تر شدن نمایشگر آن تاکید می‌کند، صاحب نظران می‌گویند به این گوشی امکانات زیادی افزوده نشده است.از سوی دیگر با توجه به اینکه هم‌اکنون بسیاری از تولیدکنندگان گوشی‌هایی با امکانات فوق‌العاده راهی بازار کرده‌اند، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند جایگاه آیفون در آینده به طور جدی به خطر بیفتد.یکی از این انتقادها متوجه ابعاد نمایشگر آیفون است که برای اولین بار از ۵/۳ اینچ به ۴ اینچ رسیده است.کارشناسان می‌گویند با توجه به عرضه گوشی Galaxy S III توسط سامسونگ با نمایشگر ۸/۴ اینچی و امکانات فوق‌العاده باعث تضعیف اپل شود. از سوی دیگر نوکیا، ال‌جی و موتورولا با عرضه گوشی‌های ۵/۴ تا ۷/۴ اینچی رقابت جدیدی را با اپل آغاز کرده‌اند.از آنجا که اپل در گوشی آیفون از فناوری  NFC بهره نبرده، بنابراین کاربران نمی‌توانند از این گوشی برای خرید همراه و امور مشابه استفاده کنند. این در حالی است که گوشی‌های مجهز به سیستم عامل آندرویید از مدت‌ها پیش به چنین امکاناتی مجهز شده‌اند. فناوری‌هایی هم که اپل برای جبران این کمبود به کار گرفته به اندازه کافی با NFC سازگاری ندارند.از سوی دیگر نوکیا با عرضه لوازم جانبی همچون شارژ بی‌سیم و از طریق قرار دادن آن بر روی یک صفحه یا پد شارژ کننده، رقابت جدیدی را با سایر تولیدکنندگان آغاز کرده است.به گزارش فناوران،‌ اگرچه به نظر می‌رسد استفاده از چنین فناوری جذابی برای اپل دشوار نباشد، این شرکت به چنین امری بی‌توجه بوده است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر