در حال خواندن
آیا همه مدل‌های اپل مشمول طرح رجیستری است
0

محمد جوادآذری جهرمی صبح امروز در جلسه صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، به دستور مقام قضایی برای حذف اپلیکیشن ویز اشاره و خاطرنشان کرد:ما هیچ مشکلی در اینکه اسرائیل بد است و نباید از ابزارش استفاده کنیم، نداریم اما نحوه اجرا مهم است، در واقع اجرا به گونه‌ای شده که به اعتماد عمومی صدمه زد، بعد می‌گوییم اپلیکیشن داخلی رشد پیدا کند.

به گفته او کار درست را به شیوه غلط انجام دادن به اپلیکیشن داخلی ضربه می‌زند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع دولت الکترونیک اشاره و تصریح کرد: رییس جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارد و چندین بار این موضوع را از بنده پیگیری کرده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه اپلیکیشن دولت همراه طی دو سه ماه آینده رونمایی می‌شود، گفت:البته این اپلیکیشن همه خدمات را در بر ندارد و فعلا با چند خدمت رونمایی می شود تا تکمیل شود.

او همچنین با اشاره به اینکه در اجرای طرح رجیستری سعی شده کلیه موارد مانند ورود گوشی‌های مسافری، موضوع ورود مسافران به کشور و … در نظر گرفته شود، اظهار کرد:در مورد طرح رجیستری در حال حاضر وزارت صمت به برندهایی که نمایندگی ارائه خدمات داشته باشند اجازه واردات می‌دهد‌ و در مورد برند اپل همه مدل‌ها اعم از فبلت مشمول طرح رجیستری می‌شوند‌.
آذری جهرمی در ادامه با اشاره به کاهش تصدی گری وزارت ارتباطات و واگذاری شرکت های زیرمجموعه، اظهارکرد: تنها شرکتی که به صورت کامل و مستقیم زیرنظر این وزارتخانه قرار دارد، شرکت ارتباطات زیرساخت است.

او اضافه کرد: هر چند این واگذاری از نوع خصولتی بوده، اما این وزارتخانه سعی دارد تا جایی که ممکن است، کمترین میزان تصدی گری را در این زمینه داشته باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادمه با اشاره به اینکه براساس تکالیف برنامه ششم، باید حجم بازار حوزه ارتباطات در کشور رشد ۲٫۵ برابری را تجربه کند، تاکید کرد:این در حالی است که آنچه در دنیا وجود دارد با این روند متفاوت است زیرا در دنیا شتاب رشد چندین برابری در حال رخ دادن است.

این خبر تکمیل می‌شود

درباره نویسنده
مهدی مقدم

ارسال یک نظر