در حال خواندن
آیا روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات خبرنگاران را به چهره می‌شناسند؟
1

علی شمیرانی – خبرگزاری دولت روز چهارشنبه گزارش داد، ۶۵ نماینده مجلس به رییس جمهوری به دلیل «برخورد نامناسب با رسانه‌های منتقد» تذکر دادند.
این نمایندگان به روحانی «به دلیل برخورد نامناسب با رسانه‌های منتقد به رغم شعارهای رییس جمهوری مبنی بر استقبال از انتقاد» تذکر کتبی دادند. اگرچه این موضوع پاسخ دکتر روحانی را درپی داشت و ایشان تاکید بر پاسخگویی و مدارا با رسانه‌ها را داشت. این موضوع را هم نباید از نظر دور داشت که شاید تا حدودی برخی از این تذکرات ریشه‌های سیاسی هم داشته باشد، اما در حوزه ICT و مشخصا وزارت ارتباطات و برخی زیرمجموعه‌های آن مصادیقی از عدم همکاری با رسانه‌ها و سرایت فیلترینگ از سایت‌ها به خبرنگاران نیز مشاهده می‌شود. برای نمونه به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد می‌شود برای یکبار هم که شده مدیران روابط عمومی این وزارتخانه را با خبرنگاران این حوزه مواجه کند و ببینند آیا خبرنگاران و مدیران روابط عمومی اصلا اسم و چهره یکدیگر را می‌شناسند؟بدیهی است در چنین فضایی که برخی خبرنگاران حتی در نشست‌های هرچند تشریفاتی وزارت ارتباطات فیلتر می‌شوند، امکان تعامل مناسب و پاسخ به پرسش‌ها و ابهامات فراهم نمی‌شود. به هر حال روابط عمومی‌ها می‌توانند با نادیده گرفتن برخی رسانه‌ها خود را دلگرم به انعکاس اخبار خود در انبوهی از شبهه رسانه‌هایی کنند که بازتاب دهنده واقعی مسایل و مشکلات مردم نیستند. به فرض که این روش جواب داده و با حذف خبرنگاران و عدم پاسخ به رسانه‌ها، هیچ نقد و انتقادی هم منتشر نشود، اما آیا چنین برخوردی مشکلات مردم را حل می‌کند؟به هر حال مشکلات و ابهامات همیشه بوده و خواهد بود و رسانه‌ها نیز با غرض یا بی‌غرض به دنبال طرح مسایل خود هستند. از این رو این هنر مدیران کاربلد روابط عمومی است که باید مسیر تعامل رسانه با مجموعه خود را به نحوی تنظیم و تسهیل کنند. لذا بار دیگر صراحتاً و مشفقانه به وزیر ارتباطات خاطرنشان می‌شود که وزارتخانه جنابعالی از حیث تعامل با رسانه دچار ضعف است و تدبیر دیرهنگام در این مورد، می‌تواند به یک نقطه آسیب‌پذیر و پاشنه آشیل تبدیل شود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • ناشناس
    ۱۳۹۲-۱۱-۰۲ در ۱۲:۴۳

    دوست عزیز؛روابط عمومی کیست؟چیست؟اصلاچه کاره است؟شما ازکارگرپادویک سیستم چه انتظاری داری؟استثنایی وجودندارددرتمام سازمانهاروابط عمومی فقط اسم است این جناح وآن جناح وچپ وراست ندارد آقایان لیاقت درک مفهوم این واژه راندارند کشوروملتی که تمام اعضاوجوارحش استبداد زده است راباروابط عمومی چه کار؟

ارسال یک نظر