در حال خواندن
آنتن‌های ماهواره‌های سنجش از راه دور بومی سازی شد
0

پژوهشگران پارک فناوری پردیس موفق به طراحی آنتن‌های گیرنده شدند که توانایی دریافت تصاویر ماهواره‌های سنجش از راه دور و پردازش تصاویر با وضوح مختلف را دارد.
نود آی سی تی – سید یاسر محسنی از محققان این پروژه افزود: محققان یک شرکت دانش بنیان در پارک پردیس با طراحی و ساخت آنتن‌های سنجش از راه دور اقدام به دریافت تصاویر ماهواره‌ای در حوزه‌های هواشناسی و جغرافیایی کرده است.
وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در این شرکت، بیان کرد: آنتن‌های تولید شده دارای گیرنده‌هایی است که می‌تواند اطلاعات و داده‌های ارسالی از سوی ماهواره‌های تصویربرداری را دریافت کنند و با وضوح مختلف آن را پردازش کند.
محسنی با بیان اینکه این آنتن‌ها اطلاعات مورد نیاز را دریافت و به اپراتور ارسال می‌کنند، یادآور شد: تصاویر ارسالی از سوی ماهواره‌های سنجش از راه دور در باندها و طیف‌های مختلف دریافت و با پردازش آن به دستگاه‌های بهره‌بردار ارسال می‌شود.
وی با اشاره به پروژه‌های اجرا شده در این شرکت، عنوان کرد: با اجرای این پروژه‌ها موفق به طراحی و ساخت آنتن گیرنده ۶متر شدیم که قابلیت ردگیری ماهواره‌های سنجشی که در حد فاصل ایتالیا تا چین و شمال روسیه تا آفریقای شمالی عبور می‌کنند را دارد.
وی افزود: آنتن‌های ۲.۵ متر و ۱.۶ متر از دیگر دستاوردهای این شرکت است.
محسنی از کاربردی شدن این آنتن‌ها در مراکز تحقیقاتی خبر داد و گفت: این تصاویر در حوزه‌هایی چون صنایع نفت، معدن، نیرو، پایش منابع طبیعی و جنگل‌ها و پایش زمینی کاربرد دارد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر