در حال خواندن
آموزش شارژ من کارت مشهد با استفاده از NFC موبایل
2

من کارت یک کارت هوشمند در شهر مشهد است که برای پرداخت هزینه مترو، اتوبوس، پارکینگ، تاکسی و البته موارد دیگر که در آینده در دسترس قرار خواهد گرفت، استفاده می شود. شما برای شارژ کردن این کارت باید به دکه های فروش بلیظ مترو یا اتوبوس مراجعه کنید. البته جدیدا دستگاه های VTM هم در سظح شهر مشهد قرار داده شده است که می توانید با استفاده از کارت بانکی خود، من کارت را شارژ کنید. اما همه این راه ها منوط به این است که شما در یک ایستگاه دارای این قابلیت ها حضور داشته باشید. گاهی پیش می آید که در موقعیت مطلوب نیستید و یا برای شارژ کارت خود باید صف های طولانی را تحمل کنید. اگر دوست دارید یک روش جدید و راحت تر برای شارژ این کارت را یاد بگیرید، در ادامه با ترنجی همراه باشید.
نود فناوری – این من کارت است و این کارت از NFC برای ارتباط با دستگاه های مربوطه استفاده می کند. سازمان اتوبوسرانی مشهد در یک اقدام جالب در هجدهمین نمایشگاه کامپیوتر مشهد اقدام به معرفی برنامه من کارت برای موبایل های اندرویدی کرد. شما با دانلود این برنامه می توانید به راحتی و به صورت آفلاین شارژ بخرید و من کارت خود را شارژ کنید، اما چطور؟اول موبایل شما باید چیپ NFC را داشته باشد، در غیر این صورت؛ حتی با شارژ کردن برنامه نمی توانید کارت بلیط خود را شارژ کنید. خب، اگر دستگاه شما NFC دارد برنامه من کارت را از لینک زیر دانلود کنید:دانلود برنامه اندروید شارژ من کارتپس از نصب این فایل apk شش مگابایتی، وارد آن می شوید و راهنمای استفاده را در ۳ صفحه می خوانید و سپس وارد محیط برنامه می شوید. همه چیز خیلی راحت و مشخص است.برای شارژ این برنامه ابتدا گزینه خرید شارژ را انتخاب می کنید. پروسه خرید شارژ به صورت آفلاین و توسط USSD Code صورت می پذرید، بدین صورت که شماره کارت خود را وارد کرده و سپس با داشتن رمز دوم کارت خود، خرید را نهایی می کنید. گفتنی است از ۱۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ تومان را می توانید شارژ کنید. شما می توانید چندین شارژ بخرید و در حساب خود داشته باشید. بسیار خوب، حالا نوبت به شارژ کردن من کارت است.گزینه انجام شارژ را می زنید. سپس یکی از شارژ هایی که خریده اید را انتخاب می کنید و با پیغام بالا رو به رو می شوید، اینجاست که NFC به میان می آید و شما باید من کارت خود را به پشت دستگاه نزدیک کنید.و تمام! من کارت شما شارژ شد. از این برنامه می توانید برای استعلام موجودی من کارت خود هم استفاده کنید. در استفاده ما هیچ مشکلی در این برنامه دیده نشد و باید بگوییم که بسیار خوشحالیم که چنین امکانی برای شهروندان مشهدی عرضه شده است و اگر دستگاه شما NFC داشته باشد به راحتی می توانید در هر کجا و بدون هیچ هزینه اضافی و به صورت آفلاین من کارت خود را شارژ کنید.اگر این برنامه را نصب کردید، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.منبع: ترنجی

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر