در حال خواندن
آزمایشگاه تحقیقاتی قطبی با پاهای باز شونده برای خزیدن روی یخ
0

عباس واحدی –
شب های سرد و یخ زده در قطب هم کم کم جالب و سرگرم کننده تر خواهد شد. طراحی جدید ایستگاه تحقیقاتی قطبی Halley VI که قرار است هفته آینده رونمایی شود، با چند حقه کوچک همراه شده است.
 
به گزارش نارنجی شب های سرد و یخ زده در قطب هم کم کم جالب و سرگرم کننده تر خواهد شد. طراحی جدید ایستگاه تحقیقاتی قطبی Halley VI که قرار است هفته آینده رونمایی شود، با چند حقه کوچک همراه شده است. سازه های ثابت معمولا همیشه در ستیز با قاره یخ زده و یخ های متحرک آن هستند و دفن شدن در برف خطری جدی محسوب می گردد. اما Halley VI پاهای بازشونده ای دارد که نه تنها به آن اجازه می دهد در سطحی بالاتر از برف ها قرار گیرد، بلکه در صورت نیاز به مکان های تازه نقل مکان کند. در کل هشت اتاقک که با یکدیگر در تماس هستند تشکیل دهنده آزمایشگاه تحقیقاتی و اقامتگاه آن هستند. بخش قرمز رنگ میانی هم اقامتگاه اشتراکی است که محل تجمع محققان و همچنین یک باغچه کوچک است. به نظر می رسد آرشیتکت های این آزمایشگاه سیار هنگام طراحی آن در حال تماشای اپیزود ۵ جنگ های ستاره ای بوده اند! البته باید منتظر رونمایی آن باشیم تا میزان کارکردش را بسنجیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر