در حال خواندن
آخرین گوشی هواوی را بخریم؟
0

P9 هواوی؛ دوربین و باز هم دوربین

بدون هیچ مقدمه‌ای نخستین چیزی که در آخرین گوشی پیشتاز هواوی یعنی گوشی P9 توجه منتقدان و خریداران را به خود جلب کرده، دوربین دوگانه و بی‌رقیب این گوشی است.

هواوی در ساخت دوربین‌های این گوشی سراغ برند تخصصی Leica رفته است. اما نه کمپانی آلمانی لیکا به‌تازگی کار خود را آغاز کرده و ناشناخته است و نه صنعت موبایل دوران طفولیت خود را طی می‌کند. موضوع اینجاست که خیلی از برندهای موبایل هم به لایکا دسترسی دارند و می‌توانند سفارش ساخت دوربین گوشی‌هایشان را به این شرکت بدهند.

پس راز موفقیت دوربین ۱۲ مگاپیکسلی P9 هواوی چیست؟ واقعیت آن است که هواوی در دوربین P9 به ترکیب دو حسگر RGB و حسگر مونوکروم اقدام کرده است. این حسگرها به دوربین گوشی هواوی امکان می‌دهند نوری بیشتر از حد معمول جذب کرده و در نتیجه تصاویری به مراتب شفاف و واقعی‌تری از رقبای فعلی در بازار ثبت کند.

البته در پس این دوربین یک اپ مخصوص نیز قرار دارد که کار عکاسی را برای کاربران غیرحرفه‌ای نیز آسان می‌کند.

البته دوربین جلو و سلفی این گوشی نیز هشت مگاپیکسلی بوده و نیاز شیفتگان این مدل عکاسی را به‌خوبی پاسخ می‌دهد.

اما وجه تمایز محصول جدید هواوی که رتبه سومین تولیدکننده بزرگ دنیا بعد از اپل و سامسونگ را دارد، تنها در دوربین آن خلاصه نمی‌شود. این گوشی از پردازنده مدل ۹۳۳ کرین هواوی بهره می‌برد که تلفیق آن با سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت هارد، ترکیبی قوی از این گوشی ساخته است. به همین دلیل به محض در دست گرفتن گوشی دستورات با سرعت بالایی به اجرا در می‌آیند، حتی اگر چند دستور سریع و پشت سر هم به P9 هواوی صادر کنید.

البته سرعت بالا در اجرا به‌معنای مشکل گرم‌شدن گوشی نیست و P9 حتی در اجرای بازی‌های سنگین که فشار زیادی به رم و پردازنده گوشی وارد کرده و موجب گرمایش آن می‌شوند، همچنان خونسرد به کار خود ادامه می‌دهد.

از نظر طراحی، گوشی P9 هواوی تمام‌فلزی بوده و با حاشیه‌هایی تخت، حس و حالی مشابه گوشی‌های آیفون به کاربر می‌دهد. البته شاید تصور کنید بدنه فلزی موجب صدمه بیشتر گوشی در سقوط از دست کاربر می‌شود. باید گفت زیاد نگران این مساله نباشید؛ چراکه بر خلاف ظاهر ظریف، گوشی P9 از عهده آزمون‌های افتادن از ارتفاعاتی که عمدتا امکان سقوط آن از دست کاربران وجود دارد، به‌خوبی بر آمده است.

حسگر اثر انگشت هم که از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود، به پشت گوشی منتقل و در جایی مستقر شده که به محض برداشتن گوشی از روی زمین، انگشت اشاره روی آن قرار گرفته و در کسری از ثانیه گوشی آماده به کار است.

صفحه‌نمایش فول HD با شفافیت ۱۰۸۰ x 1920 گوشی P9 را از این جهت از رقبایی همچون گلکسی S7 جلوتر قرار می‌دهد. اگرچه یک بحث قدیمی در حوزه موبایل وجود دارد که گفته می‌شود چشم انسان اصولا قادر به دیدن تصاویر با وضوح بالا ۳۰۰PPI (پیکسل در هر اینچ) نیست، اما در این میان برخی نیز معتقدند این عدد تا ۵۰۰ PPI هست. این موضوع را از آن‌رو گفتیم که بدانید صفحه‌نمایش گوشی P9 هواوی به هر حال تا ۴۲۳PPI را پشتیبانی می‌کند که فراتر از شفافیت و مجادلات در این زمینه است. به همین دلیل تصاویر، منوها و فیلم‌ها با کیفیت بالا و عمیقی در P9 قابل مشاهده و دریافت هستند.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر