روز سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ مصوبه ای در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که مطابق آن حق السهم دولت از محل درآمدهای اپراتورهای مخابراتی را به میزان ۱۰ درصد افزایش می دهد. این افزایش ۱۰ درصدی معادل ۳ هزار میلیارد تومان است و واکنش های مختلفی را از سوی اپراتورها و وزارت ارتباطات در پی داشته است که در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد.
متن مصوبه افزایش ۱۰ درصدی مالیات اپراتورها
حق الامتیاز و حق السهم دولت از کارور(اپراتورهای) ارائه دهنده خدمات مخابراتی به میزان ده درصد(۱۰%) افزایش یافته و به حساب درآمد عمومی ردیف ۱۳۰۴۰۴ نزد خزانه داری کل واریز می شود.
منابع حاصل تا سقف مبلغ سی هزار میلیارد(۳۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال با هدف حمایت از تولید و محتوا و فعالیت های فرهنگی و نظارت [...]
گروه همراه اول با محصولات و سرویسهای مرتبط با سه سطح حوزه کسبوکاری خود در بیستویکمین نمایشگاه بینالمللی ایرانتلکام حضور دارد.
نود فناوری – همراه اول با شعار «لحظهها به سرعت ۵G میرسد» و چشمانداز دیجیتالیسازی در بیستویکمین دوره نمایشگاه بینالمللی صنایع مخابرات و اطلاعرسانی (ایرانتلکام ۲۰۲۱) که از روز سهشنبه ۵ اسفند بهمدت چهار روز آغاز بهکار میکند، به رونمایی و معرفی آخرین دستاوردهای فناورانه، دیجیتال و سازمانی خود میپردازد.
اپراتور اول تلفن همراه با حضور در این رویداد تخصصی، ضمن ارائه آخرین دستاوردها در حوزه تکنولوژی ارتباطات سیار و بسترهای فناورانه مدرن، راهکارهای سازمانی (B2B) و پلتفرمهای دیجیتال خود را نیز در معرض دید بازدیدکنندگان این نمایشگاه [...]
همراه اول با هدف ادامه مسیر و توانمندتر شدن در عرصه تولیدات بومی، در رویداد «بومیسازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات» شرکت کرده است.
نود فناوری – همراه اول با حضور در رویداد دو روزه «بومیسازی زیرساخت اطلاعاتی شبکه ملی اطلاعات» به معرفی دستاوردهای زیرساختی خود در این عرصه میپردازد.
شرکت ارتباطات سیار ایران همچنین در این رویداد که با هماهنگیهای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی در حال برگزاری است، در بخش میزهای گفتگوی تقاضامحور بین مشتریان و عرضهکنندگان نیز شرکت کرده است.
برگزاری همایش و نشستهای تخصصی با محوریت زیرساخت اطلاعاتی نیز در حاشیه رویداد معرفی دستاوردهای بومیسازی زیرساختهای اطلاعات شبکه ملی اطلاعات، در حال انجام [...]
می گویند مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید. در مثل مناقشه نیست اما نه به گفته عطار که همان اپراتور همراه اول است بلکه از دیدگاه رگولاتور بخش ارتباطات کشور یعنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که خود ذینفع نیست و امکان رصد سازمان های ذیربط را داراست و به استناد آمار ارایه شده توسط این سازمان جمع مشترکان ارتباطات سیار اپراتور همراه اول در بخش ۳G و ۴G از دو اپراتور رقیب یعنی ایرانسل و رایتل تا پایان سه ماهه سوم سال ۹۹ بیشتر است و همراه اول در این شاخص یعنی تعداد مشترکان ارتباطات سیار در رتبه اول قرار دارد.
مطابق جدول فوق و طبق آمار ارایه شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جمع مشترکان ارتباطات سیار اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تا [...]