براساس مصوبه شورای عالی فناوری اطلاعات کشور موضوعات راهبردی اجرایی پروژه کارت هوشمند ملی تعیین تکلیف شد. نود آی سی تی – کمیته هفت نفرهای به منظور مشخص کردن تکلیف برخی موضوعات راهبردی اجرایی پروژه کارت هوشمند ملی تشکیل و ظرف یک ماه، نتیجه را برای طی مراحل بعدی به مراجع ذیربط ارایه خواهد کرد.موضوع توسعه کسبوکار و اشتغال حوزه فاوا، از جمله مصوبات باقی مانده جلسه هشتم شورا بود که در نهمین جلسه مطرح شد.گزارشی در هشت محور از تعاملات بین دستگاهی انجام گرفته برای تدوین خدمات توسعهای این بخش ارایه شد.توان افزایی نیروی انسانی، ایجاد فرصتهای شغلی، توسعه بکارگیری فاوا، راهاندازی و استمرار کسبوکارهای فاوا، تجهیز منابع کسبوکارهای فاوا، توسعه مدیریت کسبوکارهای فاوا و ایجاد تقاضا [...]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت یازدهم موبایل نسل سوم و چهارم در سراسر کشور نهادینه شود. نود آی سی تی – محمود واعظی در همایش سیاستهای فناوری و نوآوری در برنامهی ششم توسعه گفت: موفق شدیم در ۶ ماه گذشته در ۲۲۰ شهر نسل سوم موبایل را راهاندازی کنیم و نسل چهارم موبایل در حدود ۴۰ شهر کار میکند. امیدواریم با سرعت بیشتر در این دو نسل در سایر شهرهای کشور مورد استفاده قرار بگیرد و تا پایان برنامه ششم بتوانیم استفاده از نسل پنجم موبایل را به مردم تقدیم کنیم.وی دولت الکترونیک و شبکهی ملی اطلاعات را دارای اهمیت ویژهای خواند و گفت: باید تلاش شود همه مردم دسترسی راحت به اینترنت داشته باشند. همچنین به سمتی برویم که تمام دستگاههای دولتی و ارگانها به [...]
بیش از یک سال است که با روی کار آمدن محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوع بهبود وضعیت اینترنت کشور در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است. تا به امروز اقدامهای اثرگذاری در این زمینه مثل چند برابر شدن پهنای باند وارداتی صورت گرفت. تشکیل کمیته ارتقای کیفیت اینترنت با مسئولیت رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از جمله این تلاشها تلقی میشود. کمیته ای که بر سر نحوه فعالیت آن ابهام هایی وجود دارد.نود آی سی تی – چالشهای بزرگ بر سر راه کیفیت اینترنتنزدیک به سه ماه پیش بود علی اصغر عمیدیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اعلام خبر تشکیل کمیته ارتقای کیفیت اینترنت تأکید کرد که این اقدامات در دو بخش اینترنت ثابت روی شبکه ADSL و اینترنت همراه [...]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تعداد کمی از شرکت های خدماتی ارائه دهنده اینترنت کم فروشی می کنند، گفت: شرکت ها مکلف هستند تا براساس قرارداد حجم اینترنت در اختیار مشترکین قرار دهند لذا مردم نیز می توانند از طریق شماره ۱۹۵ موضوعات را گزارش کنند.نود آی سی تی – محمود واعظی روز شنبه به مناسبت هفته درختکاری با کاشت نهالی در محوطه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: با شرکت هایی که اقدام به کم فروشی اینترنت می کنند چندین جلسه تشکیل و از آنها خواسته شده تا براساس قرارداد حجم اینترنت در اختیار مشترکین قرار دهند.وی ادامه داد: معاون سازمان تنظیم ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی نیز مامور رصد کردن نحوه عملکرد این شرکت ها می باشد.وزیر ارتباطات و [...]