وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فناوری فضایی باید به عنوان لبه فناوریهای نو مدنظر قرار گیرد، تکنولوژی در این حوزه به سرعت در حال پیچیده شدن است و باید همزمان با دنیا حرکت کند.
نود فناوری – محمود واعظی در مراسم معارفه رئیس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: اواخر سال گذشته، زمانی که دولت در حال تصمیمگیری برای چگونگی تقویت سازمان فضایی بود، صحبتهایی شنیده میشد مبنی بر اینکه هدف دولت انحلال، تکهتکه کردن یا تضعیف سازمان فضایی است.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از زمانی که این مسئولیت را عهدهدار شدهام تاکنون مراسم معارفهای در این وزارتخانه برگزار نشده، گفت: این نخستین مراسمی است که برای معارفه یکی از معاونین برگزار میشود و هدف از برگزاری این مراسم این [...]
وزیر ارتباطات گفت: امسال نخستین سالی بود که شرکت پست به مقدار کمی سوددهی رسید.نود آی سی تی – محمود واعظی با اشاره به اینکه نامگذاری امسال با شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی توسط رهبری، همکاری و تعامل بین مردم و دولت را بیشتر میکند، گفت: دولت متعلق به مردم و انتخاب خود آنهاست.وی عنوان کرد کرد: دولت کارهای بزرگی در همه بخشها شروع کرده و برنامههای مهمی نیز برای توسعه پایدار در مناطق مختلف کشور دارد.وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز کرد: این پروژهها با همدلی، همراهی و همزبانی بین مردم، دولت و حمایتهایی که همواره از سوی رهبری انجام شده است، محقق خواهد شد.واعظی همچنین اشارهای به فعالیتهای پست داشت و گفت: کارکنان پست برغم تلاش و زحمات زیاد در گذشته از نظر معیشتی کمتر [...]
استفاده از ابزارهای ارتباطی برای شادباشهای نوروزی جای تبریک های حضوری را گرفته است و به همین جهت متولیان ارتباطات کشور تهمیداتی را برای کنترل و نظارت بر کیفیت شبکه اینترنت کشور بکار گرفته اند.نود آی سی تی – با گسترش تکنولوژیهای ارتباطی در زندگی خانواده های ایرانی همه ساله شاهد کاهش تبریک های حضوری سال نو و استفاده از ابزارهای ارتباطی برای شادباشهای عید نوروز هستیم. در همین حال امسال برای نخستین بار، نسل سوم و چهارم موبایل که اینترنت پرسرعت همراه را برای ایرانیها به ارمغان آورده میهمان خانه های ایرانیها در ایام نوروز است و کاربران می توانند با این ابزار، عید را به هم تبریک بگویند. به جهت افزایش استفاده از اینترنت خانگی و موبایلی، تبریک سال نو با ابزار اینترنت به مراتب بیشتر از [...]
امروز دکلهای مخابراتی در نقاط بسیاری از شهرهای بزرگ قد کشیدهاند و دیگر در کمتر نقطهای در شهرهای بزرگ مشترکان با مشکل آنتندهی مواجهاند، اما این راحتی در برقراری تماسهای تلفنی آیا به قیمت وجود مضراتی برای سلامتی تمام میشود؟ نود آی سی تی – دیگر داستان گفتوگوها بر سر مضر یا بیخطر بودن تشعشعات مختلفی که افراد را در شهرهای بزرگ محاصره کرده تازه نیست، اما این پرسش که آیا باید نگران فرکانسهای موبایلی بود یا نه همچنان بیپاسخ ماندهاست.وزارت ارتباطات در دولت یازدهم رسیدگی به امواج رادیویی و تشخیص میزان مضر بودن هر کدام را از جمله برنامههای خود قرار داد و با تشکیل کمیتهای اعلام کرد که امواج را بررسی و در سه دسته امواج بیضرر، کمضرر و مضر جای خواهد داد.اگرچه قرار بود پس از [...]