همراه اول به منظور حمایت از ظرفیتهای دانشگاهی به ۷۷ طرح شامل رسالههای دکتری و پایاننامههای کارشناسی ارشد در حوزههای پژوهشی و کاربردی، گرنت اعطاء میکند.
نود فناوری – مرکز تحقیق و توسعه همراه اول بهمنظور بهرهمندی از توان و ظرفیت دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، همچنین در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، از پایاننامههای دانشگاهی در قالب طرح گرنت، حمایت میکند.
در دوره اول این فرآیند از مجموع ۱۵۴ طرح دریافتی، ۷۷ طرح شامل رسالههای دکتری و پایاننامههای کارشناسی ارشد در حوزههای پژوهشی و کاربردی اولویتدار همراه اول، پذیرفته شد.
طرحهای پذیرفته شده از ۱۱ دانشگاه برتر کشور شامل صنعتی شریف، امیرکبیر، علموصنعت، خواجه [...]
معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول توسعه فناوری پرهزینه ۵G را در گرو حمایت همهجانبه رگولاتوری بویژه چشمپوشی از سهم درآمدی اپراتورها دانست. نود فناوری – نشست تخصصی واگذاری باند فرکانسی سه هزار و ۵۰۰ مگاهرتز و توسعه نسل پنجم تلفن همراه، صبح امروز دوشنبه ۲۷ بهمن همزمان با روز اول نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا در هفته ایران دیجیتال، با حضور معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نمایندگان اپراتورهای ثابت و سیار برگزار شد.
مرتضی طاهریبخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول با تأکید بر حیاتی بودن تصمیم رگولاتوری در زمینه واگذاری این باند فرکانسی، اظهار داشت: کوچکترین میزان درصد خطا از سمت رگولاتوری، تأثیرات منفی بسیاری در بخش توسعه و سرمایهگذاری اپراتورها خواهد داشت. [...]
در بیست و سومین رتبهبندی شرکتهای برتر ایران، همراه اول در شاخصهای «بهرهوری کل عوامل» و «بازده فروش» در «گروه ارتباطات و مخابرات» رتبه اول را کسب کرد.
صبح امروز یکشنبه ٢۶ بهمنماه، در مراسمی که با حضور مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، مدیر مرکز رتبهبندی شرکتهای برتر و دبیر همایش و جمعی از مسؤولان کشوری و مدیران بنگاههای اقتصادی کشور در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، اسامی شرکتهای برتر ایران اعلام و از مدیران تعدادی از این شرکتها تقدیر شد.
در این ارزیابی، شرکتهای برتر بر اساس شاخصهایی همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال زایی»، «بالاترین بهرهوری کل عوامل» معرفی [...]
رومینگ ملی طرح از پیش آزموده شده ای بود که به منظور استفاده بهینه و اشتراکی از تجهیزات اپراتورها و به منظور بهبود پوشش بیشتر تلفن های همراه تعریف و اجرایی شد. این طرح به مصوبهای برمیگردد که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال ۱۳۹۰ در ارتباط با استفاده متقابل از شبکه اپراتورها تدوین کرد و بر اساس آن اپراتورهای سیار موظف شدند خدمات رومینگ ملی را برحسب درخواست اپراتور دیگر در اختیار آن قرار دهند.
رومینگ ملی درواقع راهکاری بود تا با توجه به هزینههای بالای تامین تجهیزات، اپراتورها از الزام خرید تجهیزات برای تمام نقاط صعبالعبور و یا کمجمعیت بی نیاز شوند و اگر در نقطهای یک اپراتور پوشش ندارد، بتواند از شبکه اپراتور دیگر استفاده کند. براین اساس کاربران اپراتورهای مختلف بدون پرداخت [...]