نود فناوری-در راستای ادامه مرحله دوم رجیستری، رگولاتوری اعلام کرد: نظر به اجرای موفقیتآمیز مراحل اولیه طرح رجیستری و در راستای اهداف پیشگیری از قاچاق گوشی تلفن همراه، تحقق حقوق مصرفکنندگان، واردکنندگان قانونی و فروشندگان مجاز و براساس تصمیمات متخذه در یازدهمین جلسه کمیته راهبری طرح رجیستری، در ادامه مرحله دوم طرح و از ساعت ۲۴ روز جمعه ۸ دی ماه تمامی مدلهای گوشی تلفن همراه گوگل، بلکبری و موتورولا مشمول طرح میشوند.
طبق اعلام رگولاتوری، فاز دوم چند مرحله دارد که ابتدا شامل برند اپل و به مرور شامل برندهای دیگر شده و نهایتا تا دو ماه آینده اعلام میشود که کلیه گوشیها و تجهیزات سیمکارتخور شامل این طرح میشوند. پس از آن اگر هر گوشی از سامانههای گمرکی وارد و ثبت نشده و [...]
نود فناوری-بهنظر میرسد که شرکت تایوانی مدیاتک، فرصتی را بهدست آورده است تا بخشی از تولید تراشه مودم برای آیفونهای اپل را برعهده بگیرد. براساس اطلاعات منتشر شده توسط منابع مطلع، اپل نیمی از تولید تراشه مودم را برای گوشیهای آیفون به اینتل واگذار کرده است و تأمین ظرفیت باقیمانده را نیز برعهدهی شرکت دیگری خواهد گذاشت. پردازندههایی که در گوشی آیفون مورد استفاده قرار میگیرد، توسط اپل توسعه داده شده است اما برای برخی از اجزای سیستمرویچیپ این شرکت، کوپرتینوییها به سازندگان دیگر نظیر کوالکام و اینتل وابسته هستند
شرکت مدیاتک که فناوری و ظرفیت لازم را برای توسعه چیپهای موردنیاز اپل در اختیار دارد و قیمت پایین محصولاتش یک مزیت بهشمار میرود؛ ممکن است به تأمینکنندگان تراشه [...]
نود فناوری-پیش تر گفتیم که اپل رسماً اعتراف کرد پس از عرضه مدل های جدید به طور عمدی اقدام به کاهش سرعت آیفون های قدیمی کرده. حالا همین مسئله تبدیل به بهانه ای برای شکایت از این شرکت شده است.
شکایت مذکور توسط دو کاربر و در دادگاه ایالتی کالیفرنیا به ثبت رسیده. آنها مدعی هستند که اقدام اپل در کاهش سرعت و در نتیجه کاهش بازده پردازشی آیفون ها نقض قرارداد کاربر و تولید کننده به حساب می آید، چرا که این شرکت پیش از چنین اقدامی نسبت به اطلاع رسانی و کسب رضایت مشتریان خود اقدام نکرده است.
البته ادعای شاکیان از یک جهت غیر واقعی است، چرا که آنها دلیل این کاهش سرعت را تنها به عرضه یک آیفون جدیدتر نسبت داده اند، در حالی که اپل پیش تر اعلام کرده بود که این اقدام به دلیل ضعف باتری [...]
نود فناوری-اینکه شرکت اپل، کمپانیهای آیندهدار کوچک را میخرد بر کسی پوشیده نیست. اپل تا به حال نزدیک۱۰۰ شرکت و نرمافزار را خریداری کرده است و از این شرکتها و نرمافزارها برای ایجاد تجربهی کاربری بهتر برای iOS و مک استفاده میکند. وقتی اخیرا اپل، شرکت شازم (Shazam) را خریداری کرد، حدسهای زیادی در مورد اینکه اپل چه کمپانیهایی را خواهد خرید، مطرح شد. دراینجا ما قصد داریم به ۵ موردی که فکر میکنیم میتوانند باعث بهبود دستگاههای اپل شوند و اپل ممکن است آنها را بخرد، بپردازیم: ترانزیت (Transit)اپلمپس، از زمان عرضه بارها مورد تمسخر قرار گرفته است. وقتی این نقشه در سال ۲۰۱۲ برای اولین بار جایگزین گوگلمپس شد، اشتباهات زیادی داشت و برای این برنامه، اینکه مسیر شما را از وسط یک دریاچه [...]