گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات در صنعت بانکی کشور همراه با افزایش فعالیت موسسات مالی و اعتباری و بانکهای خصوصی، علاوه بر بالابردن دامنه انتخاب و تنوع خواستههای مشتریان، بیش از پیش بازار این حوزه را رقابتی کرده است. در چنین شرایطی بانک ملی ایران، با هدف بهرهمندی بیشتر از قابلیتهای فناوری اطلاعات و خدمترسانی بهتر به آحاد جامعه، در سال ۱۳۷۸ به تاسیس شرکت دادهورزی سداد اقدام کرد. البته در هفتههای گذشته، فرامرز خالقی سکان مدیریت این شرکت را در دست گرفت و از آنجا که وی نیز سابقهای درخشان در شبکه بانکی کشور دارد و به موضوعات و مشکلات بانکداری الکترونیکی آشنا است، با وی در خصوص وضعیت بانکداری الکترونیکی و نظامهای پرداخت گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید.
* در رابطه با [...]
شرکت هواوی در تاریخ ۱۰ ژانویه رکورد گینس را که بیشترین تعداد عکس سلفی در سه دقیقه بود در کاخ مرکزی دوبی شکست. نود فناوری – عکس های سلفی با فبلت قدرتمند جدید هواوی یعنی Mate 9 توسط ۱۶۰ شرکت کننده مختلف با پس زمینه برج خلیفه گرفته شد. بر اساس این گزارش، هواوی برای شکستن رکورد، از پرچمدار جدید خود یعنی Mate 9 استفاده کرد و سرعت عکاسی با این گوشی را در بالاترین حالت قرار داد. تنظیمات دوربین میت ۹ در حالت فوکوس خودکار،تشخیص لبخند، الگوریتم زیباسازی پوست و رزولوشن دوربین جلو ۸ مگاپیکسل قرار داده شد. نسل دوم فناوری دوربین دوگانه لایکا ، میت ۹ را تبدیل به گزینه ایده آلی برای شکستن رکورد کرد. از سوی دیگر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی RGB و ۲۰ مگاپیکسلی تک رنگ در پشت گوشی، عکاسی بی نظیری را با گوشی [...]
هفته گذشته ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت همچون سالهای پیشین در روزهای سرد زمستان در حالی برگزار شد که حضور پرشور فعالان عرصه صنعت بانک و پرداخت کشور در آن نشان از اهمیت موضوع بانکداری الکترونیکی و مباحث وابسته به آن داشت. این همایش با سخنرانی وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات، دبیرکل بانک مرکزی و رییس پژوهشکده پولی و بانکی آغاز به کار کرد و در دو روز برپایی، فعالان حوزههای بانکی با مغتنم شمردن این فرصت به ارایه آخرین دستاوردها و برنامههای پیشروی خود به همصنفانشان پرداختند. در این همایش اخباری نیز در حوزههای مختلف از جمله احتمال حذف پرداخت کارمزد توسط بانکها به pspها، چالشهای پیشروی فینتکها و رفتارهای ضد رقابتی در صنعت پرداخت از سوی مدیران دولتی به اشکال مختلف [...]
رییس اتحادیه تجهیزات مخابراتی گفت که از میان شرکتهایی که برای واردات رسمی آیفون مجوز گرفتهاند تنها هشت تا ۹ شرکت موفق به واردات شدهاند و همچنان بیش از ۹۰ درصد این بازار در اختیار کالای قاچاق است.
نود فناوری – غلامحسین کریمی در باره وضعیت این روزهای آیفون در بازار ایران اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه شرکتهای مجوز گرفته برای واردات رسمی این برند دست به کار شدهاند اما حجم کالای قاچاق در این بازار هنوز بسیار بالاست و تنها ۷ تا ۸ درصد در اختیار واردات این شرکتها قرار دارد.
وی با بیان اینکه برای انجام واردات رسمی هزینه نهایی حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد بیش از نمونههای قاچاق تمام میشود، گفت: مشتری نیز معمولا ترجیح میدهد که کالایی با قیمت پایینتر و گارانتی غیررسمی را [...]