برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی مزیتهایی از جمله صرفه جویی در وقت و هزینه، دقت بالا و سهولت رایدهی دارد و همین امر سبب شد تا دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه انتخابیه به صورت الکترونیکی برگزار شود؛ تجربهای که به دلیل موفقیت بالای اجرای آن احتمال انجامش در انتخابات بعدی مانند انتخابات ریاست جمهوری را بیشتر میکند.
برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی از چند بعد حائز اهمیت است؛ در گام اول هزینههای انتخاباتی کاهش و از سوی دیگر دقت و سرعت عمل فرآیند انتخابات افزایش می یابد. مسئولان براین باور بودند در انتخابات مجلس و شوراها که تعداد کاندیداها بسیار بالاست و شمارش آرا به صورت دستی طول میکشد، باید انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود اما گفته میشود که در [...]
رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در حوزه تولید محتوا بصورت سنتی ناشرمحور بودیم ولی به لطف الهی استفاده از ظرفیت های کاربرمحور مدتی است شروع شده و این سرآغاز تحول خواهد بود.
سید محمد امین آقامیری _دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی _در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره آسمون که به همت کارگروه کودک و نوجوان مرکز ملی برگزار می شود، ضمن تبریک اعیاد دهه کرامت، در تشریح دغدغه ها و رویکردهای این مرکز برای برگزاری این جشنواره، گفت: گفته می شود که در جهان به طور میانگین چند ساعت افراد به صفحه نمایش گوشی خود نگاه می کنند و این یعنی دربرگیری استفاده از تلفن همراه در شقوق مختلفش، بالاست.
وی با بیان بیان اینکه در رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال این زمان به بیش از ۷ ساعت در روز می رسد، اظهار [...]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پوشش ۱۰۰ درصدی شعب و انجام ۹۹ درصدی استعلامات برخط در انتخابات امروز، حاصل تلاشهای شبانهروزی متخصصین کشور است.
دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۲ حوزه انتخابیه آغاز شد و با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه انجام میشود.
در تهران و هفت حوزه انتخابیه دیگر انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار میشود.
تفاوت مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم با دور اول آن در الکترونیکی شدن شعب اخذ رای است. در این دوره، حدود هشت حوزه تمام الکترونیک است و بیش از ۶۰ درصد نمایندگان را شامل میشود.
طبق گفته وزیر ارتباطات هم در دور اول و هم در دور دوم انتخابات بحث مهر شناسنامه حذف شد. مردم می توانند از [...]
طبق گفته وزیر ارتباطات تولید گوشی، کار مشترک وزارتخانههای ارتباطات و صمت است تا بخشی از نیاز کشور را از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین شود و امیدوارند امسال چند برند جدید ایرانی داشته باشیم.
اگرچه تولید گوشی ایرانی مورد توجه دولتهای گذشته قرار داشته اما در دولت سیزدهم اهتمام ویژهای نسبت به این موضوع نشان داده شد چراکه همزمان با آغاز به کار این دولت، وزیر ارتباطات درباره برنامه برای تولید موبایل ایرانی اعلام کرد که ظرفیتهای خوبی برای تولید موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور ایجاد شود و مردم به این موبایلها اطمینان کنند.
قیمت مناسب، کمک به قدرت خرید مردم، تحول دیجیتال و ایجاد اشتغال از جمله مزیتهای تولید گوشی ایرانی است. اگرچه ویژگیها و خدماتی که [...]