مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با حضور در رویداد نمایشگاه ترکمن تل، بر رشد اقتصاد دیجیتال کشورهای منطقه مبتنی بر ایفای نقش های مشترک تاکید کرد.
بهزاد اکبری -معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- در رویداد نمایشگاه «ترکمن تل» حضور یافت و با چاکیف – معاون کابینه در امور ارتباطات و حمل و نقل و خداوردی قلیف رییس آژانس ارتباطات به گفت وگو نشست.
اکبری درباره دستاوردهای سفر به ترکمنستان گفت: موضوع این نشست همکاری مشترک در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، ترانزیت ترافیک بین کشورهای منطقه و همچنین ترافیک شرق به غرب با استفاده از خاک ترکمنستان و ایران بود و هیات ترکمنستانی از پیشنهادات هیات ایرانی بسیار [...]
معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات گفت: هوش مصنوعی اینک به عنوان یک تکنولوژی تحول آفرین در تمام بخشها شناخته میشود و در حوزههای مختلف از جمله اقتصادی اگر بخواهیم تحولی ایجاد شود لازم است به این مبحث توجه داشته باشیم.
حامد منکرسی -معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان- در هشتمین کنفرانس ملی پیشرفتهای معماری سازمانی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، به ارائه توضیحاتی درباره ساختار طراحی شده برای حکمرانی فضای مجازی پرداخت.
وی در صحبتهای خود با اشاره به نقش هوش در تحولات امروز دنیا، اظهار کرد: از آنجا که سوخت اصلی تمام تکنولوژیهای مبتنی بر هوش مصنوعی، داده و اطلاعات است؛ چنانچه نتوانیم در این بخش در کشور دادههای تولید شده را به درستی مدیریت کرده و [...]
فناوری ۵G مستقل (Standalone) یا ۵GSA تحولاتی اساسی در شبکههای مخابراتی ایجاد میکند که آن را از شبکههای ۴G و ۵G غیرمستقل (Non-Standalone) یا G5NSA متمایز میکند. در این گزارش روند گسترش این فناوری را در کشورهای پیشرو مانند کره جنوبی، چین و ایالات متحده بررسی می کنیم و سپس به بررسی وضعیت کشورهای منطقه و ایران در این حوزه میپردازیم و نقش اپراتور همراه اول در دستیابی به این فناوری را در کشور به اختصار بررسی میکنیم.
روند گسترش فناوری ۵G مستقل در کشورهای پیشرو
گسترش فناوری ۵G مستقل در کشورهای پیشرو مانند کره جنوبی، چین و ایالات متحده به عنوان یکی از اولویتهای استراتژیک در توسعه زیرساختهای ارتباطی در دهه اخیر مطرح شده است. هر یک از این کشورها به دلیل رویکردهای متفاوت [...]
رئیس جمهور درباره زمان رفع فیلترینگ اعلام کرد که در حال بحث هستیم. مسعود پزشکیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره زمان رفع فیلترینگ اظهار کرد: در حال بحث هستیم و دیروز هم جلسه داشتیم. رئیس جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درباره حل ناترازی انرژی گفت: کمبود منابع داریم و الان مجبوریم ذخایر نیروگاهها را طوری تنظیم بکنیم که زمستان به مشکل بر نخوریم. اگر الان فکری نکنیم در زمستان ممکن است با خطر زیادی مواجه بشویم.