وزیر اقتصاد گفت: ما معمولا نگاه بدبینانه به روندهای جدید مثل اقتصاد دیجیتال و رمزارز داریم؛ مثلا در بحث فیلترینگ معلوم نیست چرا باید این کار را بکنیم؛ بنابراین دولت مصمم است که فیلترینگ را بردارد.
عبدالناصر همتی در رویداد ملی ارز دیجیتال اظهار کرد: مساله اقتصاد دیجیتال بسیار مهم است. کشورهای همسایه ما با سرعت در حال پیشرفت هستند. ولی ما متاسفانه نتوانستهایم در اقتصاد دیجیتال رشد متناسب با آنچه همسایگان در حال تحقق آن هستند را محقق کنیم.
وی افزود: دلیلش این است که ما معمولا نگاه بدبینانه به روندهای جدید داریم. به جای اینکه مدبرانه جلوی تهدیدهای آن را بگیریم محدودیت ایجاد میکنیم. مثل فیلترینگ که واقعا معلوم نیست چرا باید این کار را بکنیم.
وزیر امور اقتصادی و [...]
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه سیاست وزارت ارتباطات در دولت چهاردهم توسعه اینترنت ثابت و تمرکز بر اتصال در پروژه فیبر نوری است، گفت: مشوقهایی برای مشارکت بیشتر اپراتورها در ایجاد پوشش و اتصال به فیبر نوری در نظر گرفته شده است.
عقبماندگی در توسعه اینترنت ثابت یکی از مسائلی است که حداقل در ۲ دولت گذشته بارها به آن اشاره شده است. گزارشهای فصلی رگولاتوری نشان میدهد توسعه اینترنت ثابت در سه سال گذشته تقریباً روی مرز ۱۱ میلیون کاربر مانده و رشدی را تجربه نکرده است.
«ستار هاشمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره برنامهای که این وزارتخانه برای توسعه اینترنت ثابت دارد، گفت: برای اینکه بتوانیم موضوع را بهتر تبیین کنیم لازم است که وضعیت موجود و آمارهایی که [...]
خاموشی فناوریهای قدیمی شبکههای ارتباطی مانند۲G و ۳G (که به آن “Sunsetting” نیز گفته میشود) یک روند رو به رشد در بسیاری از کشورهاست. این تصمیمها معمولاً توسط اپراتورهای مخابراتی و با هدف ارتقای عملکرد شبکه و آزادسازی منابع برای فناوریهای جدیدتر (مانند ۴G و ۵G) گرفته میشود. در این گزارش به دلایل اهمیت و ضرورت این خاموشی میپردازیم و سپس بررسی میکنیم که این خاموشی چه پیامدهایی را میتواند برای کاربران داشته باشد. در انتها به اختصار وضعیت سایر کشورها در ترک فناوریهای قدیمیتر را رصد میکنیم.
دلایل خاموشی فناوریهای ۲G و ۳G 1. پشتیبانی از توسعه فناوریهای جدید فناوریهای ۴G و ۵G به باندهای فرکانسی بیشتری نیاز دارند بنابراین خاموشی شبکههای۲G و ۳G به تخصیص این [...]
مدیرعامل آسیاتک در نشستی با موضوع شبکه فیبرنوری FTTH و G5 خواستار تعادل میان سرمایهگذاری بخش خصوصی و مشوقهای دولتی در زمینه توسعه شبکه فیبر نوری در کشور شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت انتقال دادههای آسیاتک، مهندس محمدعلی یوسفیزاده، مدیرعامل این شرکت در نشست تخصصی «شبکه فیبرنوری FTTH و G5 فرصتی برای توسعه، ناترازی اینترنت در کمین است» که در روز اول رویداد هفته ایران دیجیتال برگزار شد، درباره چالشهای سیاستگذاری گفت: «چالشی که در حال حاضر در کشور ما وجود دارد، این است که سیاستگذاری و قانونگذاری از اجرا بالاتر است. بعد از مدتها یک سری قوانین گذاشته شد. در وهله اول باید ببینیم آیا آن را خواندهایم و به تکامل رساندهایم؟ برای مثال در مصوبهای آمده است که باید در شهری پوشش [...]