ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت امسال در حالی برگزار شد که حواشی آن بر اصل همایش میچربید. در این همایش موضوعات مهمی از جمله اینکه به گفته مدیران بانک مرکزی قرار است در آیندهای نه چندان دور نظام پرداخت کارمزد متحول شود، مطرح شد. اما نکته مهمی که تاکنون نیز به آن به صورت شفاف پاسخی داده نشده، نحوه اجرایی شدن این موضوع است. البته مدیران بانک مرکزی با اشاره به نکاتی از جمله حذف کامل کارمزد پرداختی توسط بانکها و اینکه دیگر در موضوع کارمزد ورود نخواهند کرد و شرکتهای PSP باید خودشان برای درآمدزایی فکری کنند بخشی از سناریوی در حال نگارش را بیان کردند. البته به نظر میرسد آنها با طرح غیر رسمی این نکات سعی در دریافت بازخورد آن در بدنه صنعت پرداخت داشته باشند، چرا که تاکنون [...]
شرکت «تجارت الکترونیکی ارتباط فردا» با نام سابق «تجارت الکترونیکی تات» از سال ۱۳۸۹ تاکنون در حال فعالیت در زمینههای گوناگون تجارت الکترونیکی است. ارایه خدمات فناورانه مالی و بانکی بر بستر الکترونیکی و بهکارگیری الگوها و فناوریهای جدید در راستای تحقق نیازهای مالی و بانکی کشور، از مهمترین اهدافی هستند که این شرکت برای خود تعریف کرده است. «ارتباط فردا» بهطور مشخص در زمینه ارایه محصولات و خدمات در حوزه کارتهای الکترونیکی، دستگاههای خودپرداز، پایانههای فروشگاهی و بانکداری موبایل و اینترنتبانک و سوپرمارکت خدمات مالی نیز فعال است. شرکت ارتباط فردا که راهکارهای جامع آن در حوزه پرداخت مورد توجه برخی شرکتهای معتبر بیمهای قرار گرفته، در همایش نظامهای پرداخت امسال حضور دارد. به [...]
رستم شاهگشتاسبی، مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت در رده مدیرانی قرار دارد که اگر وقت داشته باشد، نهتنها از گفتوگو با رسانهها طفره نمیرود، بلکه معتقد است با شفافسازی موضوعات در فضای رسانه، امکان توسعه هرچه سریعتر کسبوکار و رفع مشکلات مربوط به آن نیز فراهم میشود. با توجه به اینکه این شرکت در ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت حضور دارد، با وی در خصوص چالشها و فرصتهای پیش روی نظام پرداخت گفتوگو کردیم که در ادامه میخوانید. *به عنوان نخستین پرسش، شرکت بهپرداخت ملت در همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت امسال با چه رویکرد و محصولاتی حضور دارد؟ کارشناسان و مدیران شرکت بهپرداخت ملت نیز به عنوان یکی از شرکتهای بزرگ و برتر کشور در حوزه پرداخت، همانند سالهای [...]
شرکت بهپرداخت بهعنوان بزرگترین شرکت پرداخت الکترونیک کشور در حال طی کردن مراحل قانونی لازم برای ورود به بازار سهام است تا در آیندهای نزدیک بهعنوان یک غول فناوری اطلاعاتی در بین بزرگان بورس حاضر شود. هادی اخلاقی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر از شرکت به پرداخت ملت بهعنوان شرکتی نام برد که با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ بهعنوان ارائهدهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP (Payment Service Provider پس از اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است. بهعلاوه اینکه بعد از تشکیل شرکت شاپرک در سال ۱۳۹۱ نیز مجوزهای لازم جهت ادامه فعالیت از شرکت مذکور اخذ شده است. مدیرعامل بانک ملت همچنین مسئولیت شرکت به پرداخت ملت را ایجاد [...]