نود فناوری- شرکت های فناوری نیز درتلاشند تا با واحد پولی جدید وارد این بازار شوند تا پیشدستی کنند و از حالا سهمی از این بازار را تصاحب کنند . تلگرام ، کداک و لاین از جمله شرکت های بزرگی هستند که به طور رسمی خبر از ورود به بازار ارزهای دیجیتال دادهاند .
بدون شک ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد و در سال ۲۰۱۸ شاهد ورود دیگر شرکت ها نیز به بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود و بعید نیست که حتی اپل ، مایکروسافت و گوگل نیز به میدان رقابت اضافه شوند.این درحالی است که هنوز به طور کلی قانونی برای استفاده از این سکه های مجازی وجود ندارد و بسیاری از کشورها هنوز راه و رسم مشخصی در این زمینه برای کاربران تدوین نکرده اند. از سوی دیگر کشورهایی هم وجود دارند که استفاده از ارزهای دیجیتال را غیرقانونی [...]
نود فناوری-نیروی پلیس کشور چین اخیراً به عینک هایی با قابلیت تشخیص چهره مجهز شده که از آنها برای اسکن مسافرین قطار و هواپیما استفاده می شود؛ به صورت خاص برای تشخیص افرادی که می خواهند توسط پلیس شناسایی نشوند یا از مدارک جعلی استفاده می کنند. بنابر گزارش ها، پلیس این کشور تا به این لحظه ۷ نفر را به خاطر ارتباط با پرونده های جنایی و ۲۶ نفر را به خاطر استفاده از مدارک جعلی به هنگام سفر دستگیر کرده است.
به گفته خبرگزاری وال استریت ژورنال، کمپانی ساکن پکن LLVision Technology توسعه این دستگاه را برعهده داشته است. کمپانی مورد اشاره به تولید پوشیدنی های مختلف مانند پوشیدنی هایی مجهز به دوربین فیلمبرداری می پردازد و آنها را به هرکسی می فروشد، اما این موضوع درباره دیوایس های مجهز به [...]
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از مذاکره با وزارت اقتصاد به منظور حل مشکل پیش آمده با جایگاهداران خبر داد و گفت: ما به جایگاهداران تنخواه میدهیم تا با پول خودمان از ما بنزین خریداری کنند.
محمدرضا موسویخواه مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران در گفتوگو با فارس با اشاره به مشکلاتی که اخیراً بین جایگاهداران و سیستم بانکی در طرح شاپرک ایجاد شده است، گفت: ما تنخواه ۴۸ ساعتهای را به جایگاهداران به منظور خرید بنزین از شرکت ملی پخش میدهیم و برای جایگاهدارانی که عرضه بنزینشان بسیار بالا است و مشتریان زیادی دارند نیز تنخواه جداگانهای را به آن اضافه کردهایم بنابراین جایگاهداران با پول ما بنزین را از ما خریداری میکنند و بعداز فروش دوباره این پول به [...]
نود فناوری-اولین اقدم مقابله با این خدمات از مهرماه سال گذشته برای مشترکان بانکها کلید خورد و بانک مرکزی طی ابلاغیهای از همه بانکها خواست تا ارایه خدمات اعم از صورتحساب و انتقال وجه روی بستر USSD را از دسترس خارج کنند. البته در آن روزها بنا بود تا این محدودیت موقتی باشد و پس از مدتی دوباره در دسترس عموم قرار گیرد؛ حالا بماند که تا به امروز این اتفاق نیفتاده است و همچنان دسترسی به حسابها و تراکنشهای بانکی از این طریق میسر نیست و حتی قرار است گستره این محدودیتها گریبانگیر مشترکان تلفن همراه نیز شود.
هفته گذشته بانک مرکزی اعلام کرد: « به منظور صیانت از اطلاعات دارندگان کارت، ارتقاء امنیت و بهبود خدمات بدون حضور کارت در شبکه شتاب اقداماتی را انجام میدهد که بر اساس آن، از [...]