به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ما در حوزه ارتباطات و پهنباند ثابت مشکلات زیادی داریم و کاربران فضای مجازی نیز با توجه به گستردگی خدمان پهنباند از سرعت آن ناراضی هستند.
حسین فلاح جوشقانی امروز در نشست «۵G و بنبست توسعه زیرساختهای ثابت» در سومین رویداد «هفته ایران دیجیتال» و ششمین «نمایشگاه اینترنت اشیا ایران» با اشاره به وضعیت اینترنت ثابت در کشور گفت: ما در حوزه ارتباطات و پهنباند ثابت مشکلات زیادی داریم و توسعهیافته نیستیم. این مسئله هم نیز بر کسی پوشیده نیست. یکی از مشکلات این حوزه، عدم سرمایهگذاری در این بخش است. این کار جزییات پیچیده اجرایی دارد و مجموعهای که صاحب این تجهیزات باشد انحصار ایجاد میکند، مانند شرکت مخابرات ایران.
معاون [...]
در سال ۱۹۷۳ میلادی، یعنی درست در ۱۴ فروردین ۱۳۵۲ شمسی اولین تماس تلفنی موبایل با موبایلهای اولیه توسط مارتین کوپر یکی از مدیران شرکت موتورولا از خیابانی در نیویورک به رئیس شرکت رقیب موتورولا انجام گرفت. از چگونگی فراگیری استفاده از تلفن های همراه در سایر کشورها بگذریم مرور روزها و سال های اولیه ورود موبایل به کشورمان از بسیاری جهات جذاب است.
پس از ورود تجهیزات تلفن همراه در سال ۷۲ و نصب و تست شبکه در برخی از نقاط شهر تهران ثبت نام برای واگذاری سیم کارت آغاز شد اما هیچ کس از این ابزار ارتباطی استقبال نکرد. کار به جایی رسید که شرکت پست آن زمان برای کارکنانی که اقدام به ثبت نام سیم کارت می کردند ۵ هزار تومان پاداش در نظر گرفت. این درحالی بود که رقم ثبت نام سیم کارت با گوشی [...]
همراه اول به منظور حمایت از ظرفیتهای دانشگاهی به ۷۷ طرح شامل رسالههای دکتری و پایاننامههای کارشناسی ارشد در حوزههای پژوهشی و کاربردی، گرنت اعطاء میکند.
نود فناوری – مرکز تحقیق و توسعه همراه اول بهمنظور بهرهمندی از توان و ظرفیت دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، همچنین در راستای مسؤولیت اجتماعی خود و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه، از پایاننامههای دانشگاهی در قالب طرح گرنت، حمایت میکند.
در دوره اول این فرآیند از مجموع ۱۵۴ طرح دریافتی، ۷۷ طرح شامل رسالههای دکتری و پایاننامههای کارشناسی ارشد در حوزههای پژوهشی و کاربردی اولویتدار همراه اول، پذیرفته شد.
طرحهای پذیرفته شده از ۱۱ دانشگاه برتر کشور شامل صنعتی شریف، امیرکبیر، علموصنعت، خواجه [...]
ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء (Iotex2021) از امروز به مدت دو روز در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران آغاز به کار کرد.
ششمین نمایشگاه اینترنت اشیاء (Iotex2021) در میانه رویداد هفته ایران دیجیتال با حضور اپراتورهای تلفن همراه کشور و فعالان حوزه اینترنت اشیاء آغاز به کار کرده است و در طول زمان برگزاری آن از محصولات و خدمات بومی در حوزه اینترنت اشیاء با حضور مقامات در این حوزه رونمایی خواهد شد.
نشست بررسی آخرین وضعیت واگذاری باندهای فرکانسی ۵G، رونمایی از اپراتور اینترنت اشیاء، سامانه کشاورزی هوشمند، گجتهای سلامت هوشمند، معرفی گیتوی مانیتورینگ خطوط تولیدی صنعتی، رونمایی از برنامههای ۵G اپراتورهای تلفن همراه و معرفی سامانه اتصال ساختمانها به آتشنشانی از جمله [...]