در حال خواندن
ثبت نشدن مشخصات سیم‌کارت‌های ایرانسل دقیق بررسی می‌شود
0

به گفته رییس سازمان تنظیم مقررات، به واسطه مشکلاتی که سیم‌کارت‌های بی نام و نشان می‌توانند به همراه داشته باشند، به معاونت نظارت دستور داده‌ایم که این موضوع را هر چه سریع‌تر بررسی و نتایج آن را ارایه دهند.
نود آی سی تی – محمد علی فرقانی با بیان این مطلب گفت: سازمان رگولاتوری موظف است براساس قانون جلوی هر گونه تخلف در این زمینه را بگیرد و شهروندان شک نداشته باشند که ما در خصوص مزاحمت‌های تلفنی و معضلات اجتماعی که از طریق سیم‌کارت‌های بی نام نشان رخ می‌دهد سکوت نخواهیم کرد.
وی در پاسخ به این سوال که قبلا نیز رگولاتوری در این زمینه به ایرانسل تذکراتی را داده بود، گفت:‌ پس از بررسی دقیق موضوع در صورت احراز این تخلف با دادن اخطار به ایرانسل و در صورت رفع نشدن ایرادات با استفاده از اهرم‌های نظارتی دیگر همچون جریمه و کاهش مدت زمان پروانه اقدام به برخورد با اپراتور خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه مدیران وزارت ارتباطات در این خصوص همانند سایر نهادهای نظارتی حساسیت ویژه‌ای دارند گفت: به زودی نتیجه بررسی‌های رگولاتوری در این زمینه مشخص و اعلام خواهد شد.
 
امنیت اجتماعی کشور به خطر افتاده است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در گفت و گو با موبنا گفت: سیم‌کارت‌های ثبت نام نشده اپراتور دوم، تهدیدی برای امنیت اجتماعی کشور محسوب می‌شود.
داریوش اسماعیلی افزود:‌ توزیع سیم‌کارت‌های فعال ثبت نام نشده اپراتور ایرانی- خارجی- ام.تی.ان ایرانسل در شبکه مخابراتی به عنوان موضوعی که امنیت اجتماعی را مورد تهدید قرار می‌دهد باید مورد بررسی قرار گیرد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در شرایط حاضر درمزاحمت‌هایی که از طریق سیم‌کارت های اپراتور ایرانی- خارجی ام.تی. ان. ایرانسل انجام می‌شود، امکان مشخص شدن فرد تماس گیرنده وجود ندارد.
وی  گفت: این روزها این مشکل اجتماعی به اندازه‌ای در جامعه رسوخ پیدا کرده که برای همگان محسوس است.
وی با بیان اینکه برای حل این موضوع باید از قانون های موجود استفاده شود، اعلام کرد: در صورت لزوم باید قوانین مورد نیاز برای حل این مشکل به تصویب برسد.
این موضوع در حالی از سوی این نماینده مجلس مطرح شده است که آسیب های مرتبط با مزاحمت های تلفنی از طریق سیم‌کارت‌های اعتباری این  اپراتور محدود به افراد حقیقی نیست و صدای سازمان های خدماتی از جمله پلیس را نیز درآورده است، به طوری که چندی پیش دستگاه‌های خدماتی همچون پلیس ۱۱۰، آتش نشانی و اورژانس نیز از مزاحمت های ایرانسلی به ستوه آمدند نیز از این وضعیت گلایه داشتند.
این سازمان ها اعلام کردند که مدیرعامل این اپراتور چند ملیتی برای حل این معضل خیلی همکاری نمی کند.
گفته می شود این عدم همکاری از ترس از دست دادن بازار این اپراتور نشات می گیرد.
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر