در حال خواندن
نرخ سود در بازار بین بانکی صعودی شد
0

با بیان صعودی شدن نرخ سود در بازار بین بانکی گفت: با اعمال سیاست هایی برای مهار اعطای تسهیلات در بانک هایی که بیشترین قرض را از این بازار دریافت می کنند، می توان نرخ سود را در این بازار کنترل کرد.
نود فناوری – غلامحسین تقی نتاج با تایید تغییرات منحنی نرخ سود در بازار بین بانکی (بازاری که بانک ها به یکدیگر به صورت کوتاه مدت قرض می دهند)، گفت: تا سه ماه پیش نرخ سود در بازار بین بانکی به ۱۷ و ۱۶ درصد کاهش یافته بود اما در ماه های اخیر این روند صعودی شده است.وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود نرخ در این بازار به ۲۲ و ۲۳ درصد هم رسیده است، افزود: بله، بانک هایی که با مشکل نقدینگی مواجه هستند برای تامین آن حاضر به دریافت اعتبار با نرخ ۲۲ درصد هم هستند، البته این بازار حالت چانه زنی دارد و نرخ ها یکسان نیست.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.